Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

Skippade tvätt och hade mysdag istället

Av Linda - 24 februari 2010 21:42

Dag 3 och inga förändringar vad det gäller att vilja äta ersättning. Tycker det känns så jobbigt för jag är rädd att han inte får i sig nog med vätska och blir hård pga det. Och det blir ju inte bättre av att det inte har kommit bajs på några dagar. Mitt lilla hjärta, imorgon får det bli en dos lactulos.


Idag skulle jag egentligen tvätta de tre maskiner jag inte hann igår (pga att vi njöt av vädret istället) och så hade jag tänkt besöka öppna förskolan. Men så blev det inte alls. Vi tog oss iväg till govännen och hennes bebis. Drack kaffe, gick promenad och var till bibblan och lånade några nya böcker. Sötungarna satt och höll hand med varandra.


Det är så skönt att ha henne som vän för hon är så avslappnad och har mycket mer erfarenhet om mat. Hon peppar mig att ge honom annan mat när han inte vill ha ersättning och tips på hur jag ska få i honom vätska. Jag hoppas L att du vet hur mycket jag tycker om dig och hur glad jag är att du säger åt mig vad du tycker jag ska göra. Fastän jag låter helt negativ och har en massa prestige.


Imorgon ska jag leta solglasögon till Tristan så han slipper sitta bakom sufletten och skrikprata. Vi ska även leta reda på en bok, Äntligen kalas av Camilla Lundsten, som var fantastiskt rolig.


Glömde tillägga att igår kom två paket på posten som livade upp oss lite. En present från Tristans mormor och morfar och ett paket från Tradera

  present från mormor och morfar, han kommer bli så snygg i vår


  

mitt köp från tradera, satt helt perfekt och i bra skick var de också

 
 
Jessica A

Jessica A

24 februari 2010 22:10

Ja, det där med bajs är inte lätt!! Har en tjej som oxå är född i september 09 och vi har med haft en del problem när hon var hård i magen och ledsen ofta. Men nu har vi äntligen kommit i fas, bl.a med hjälp av katrinplommon....

Kämpa på och lycka till!

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

 
cecilia

cecilia

26 februari 2010 08:17

Hahha.. jag verkar ju vara en kommentar galning ;)
Ville bara säga att William också fått den jackan! Av farmor! Den är verkligen gör-söt!

http://bebbenbaby.blogg.se

 
Jenny

Jenny

1 mars 2010 21:43

Snyggast i stan ;)
Linda Linda... minns du honom jag visade bild på när Tristan va nyfödd? :O ;)

http://eisblume.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 23 mars 2013 23:33

Jag och mamma besökte Torneå för några veckor sedan. Av en slump hittade vi en tygaffär som visade sig ha massa garn. Mattrasor i mängder. Vill man ha lite extra jobb och nysta själv kostade det bara 4.90 ?. Jag hittade ett jätte gulligt med små blom...

Av Linda - 7 mars 2013 00:16

Min kära vän Marie gav mig en väska full med underbara garner i härliga färger. Många av de var i ull och multifärgade. Blev förtjust i Big delight 07 från Drops och hittade ett perfekt mönster till det garnet. Men när halsduken väl var klar så kä...

Av Linda - 3 mars 2013 09:57

Av Linda - 3 mars 2013 09:45

Mitt pärlpysslande fortsätter och jag fick igårkväll erfara att det är skillnad på pärlor och pärlor. Skålen vi gjorde igår gav vi till min faster i present. Fyllde den med lite godis och hipps vipps var pärlorna en godisskål. På kvällen när ba...

Av Linda - 2 mars 2013 12:48

Hittade ett inlägg hos 101 nya idéer som handlade om nabbipärlor. Blev så sugen på att testa så fram åkte pyssellådan. Skålen gör man genom att smörja en ugnssäker skål med olja. Därefter lägger man ett lager med pärlor. Oljan gör så att pärlorna...

Ovido - Quiz & Flashcards