Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Linda - 1 mars 2010 21:27

Har varit på en härlig två timmars promenad idag. Slaskigt och blött men det var skönt att komma ut på en långsväng igen (länge sedan sist). Tristan sov en timme i vagnen och sedan vill han sitta upp, titta och inte alls vara nedstoppad i åkpåsen. Tur att det har blivit lite varmare ute så att han kan ha armarna uppe ur påsen.


Den nya måltiden gick inte så bra som jag hoppats på. Förstår inte varför min son inte gillar min mat. Den här gången mixade jag den riktigt bra så det kan inte ha varit för att det var bitar i den. Kanske vill ha mer smak på maten. Jag kokade morötter, potatis och broccoli och mixade med rapsolja och lite kokvatten. Någon som har tips på vad man kan krydda bebismat med?


Däremot gillar han burkmat så det beror inte på att han inte är redo för mat. Köpte två burkar mat idag och en Ellas kitchen påse. Så himla skumma blandningar i ellas kitchen, sist provade vi broccoli/ärtor/päron och nu köpte morot/äpple/palsternacka. Tristan tycker de är jätte goda. Tänkte att jag skulle blanda ut burkar med egen mat och förhoppningsvis få honom att äta min mat helt och hållet snart.


Ikväll har det varit lite oroligt efter läggning. Han vaknade första gången efter en halvtimme och grät otröstligt. Tillslut somnade han om (skakandes till sömns med goseapan) sedan tog det tio minuter till så vaknade han. Så svårt när man inte vet vad det beror på. Kanske är det alla matbyten, rap eller magknip. Önskar jag kunde läsa tankar eller ännu hellre att han kunde prata.

Av Linda - 1 mars 2010 11:46

Har pratat med barnmedicin idag och nu ska vi sluta med mjölkfri kost.

Nya restriktioner, 5 ml lactulos på morgonen (endast morgon), mer vatten under dagen och ett byta ut ett mål med ersättning mot ett mål med rotrfrukter. Detta ska vi göra under tre dagar och sedan ska hon höra av sig igen. Hoppas att det blir förändring nu då.


Tristan ligger just nu och jollrar väldigt högt på golvet i väntan på en promenad.

Ovido - Quiz & Flashcards