Alla inlägg den 15 mars 2010

Av Linda - 15 mars 2010 20:39

Är så himla less på allt grus som kommer in. Vår hall gränsar till alla rum så man måste passera allt grus hela tiden, känns som att dammsugaren står framme dygnet runt. Det känns faktiskt otroligt skönt att snön är på väg bort från trottoarerna, snart kanske de kan sopa de rena också.


Idag har vi varit ut och njutit av den härliga vårsolen, fast det blåste lite för mycket för att man skulle känna värmen av solen. Tristan fick inviga sin nya skinnjacka och jag har ätit årets första kulglass, lite kallt men riktigt gott var det.

  


Var förbi på vårt stammisställe, biblioteket. Jag skulle gissa på att vi är där nästan en gång i veckan. Självklart blev det en hel hög med nya böcker. Vi läste en om Magda och henns lillebror Anton och självklart Loppsockan när Tristan skulle sova efter middagen. Han är så mysig när han ligger och lyssnar, nu har han börjat pilla mig i håret samtidigt som jag läser.


Magen har varit väldigt aktiv de senaste dagarna och igår var han så himla lös, fick byta väldigt många gånger. Så idag tänkte jag att det kanske var bäst att minska ner på laktulosen, gav han bara 5 ml istället för 7,5. Men det skulle jag inte ha gjort. Nu är han super hård igen och har inte fått bajsa på hela dagen. Blir så less att det inte finns nåt mellanläge. Han är bra i några dagar och jag börjar slappna av och så helt plötsligt är vi tillbaka på noll igen. Önskar att jag kunde hitta det bästa receptet för hans mage.


Han har ätit leverpastej idag för första gången, det gick jätte bra. Först smakade han på min smörgås och sedan fick han ett smörgåsrån med leverpastej. Jag satt med andan i halsen hela tiden för han tog så himla stora bitar. Kommer bli en hönsmamma som är orolig att han ska sätta i halsen när han börjar äta ickemosad mat. Fast han är fruktansvärt söt när han tuggar.


Skapa flashcards