Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Linda - 21 mars 2010 16:11

I lördags var jag på barnprylmarkand i Härlanda kyrka, min första och efteråt kändes det också som min sista. Hade faktiskt ganska stora förväntningar att jag skulle hitta några fina klädplagg i strl 74 men allt var gammalt, slitet och inte alls fint. Blev bara en villervalla overall, två bodysar och ett linne. Mitt mål var dock att hitta en gåstol med stora hjul som inte har massa nystandard spärrar under så att han bara kan ta sig frammåt och bakåt. Och i all bråte så fanns det en för 70 kr, som hittat.


  

Den ser lite sliten ut men funkar jätte bra, han tar sig fram hur lätt som helst i den. Aktivitetsbordet slängde jag eftersom de flesta sakerna på det inte funkade men det gör ingenting, nu har han istället ett bord att ha sina leksaker på. Den gamla har jag idag lagt ut på tradera, är i princip oanvänd så jag hoppas på ett bra pris på den.


Så här rolig är den nya gåstolen


I fredags var vi på avskedsmiddag för Tristans faster som ska åka till Japan ett år. Känns konstigt att inte få träffa henne på så länge, vi kommer sakna dig jättemycket. Riktigt tufft av henne att åka till ett land med ett så främmande språk och kultrur, hoppas verkligen att hon kommer att stortrivas.


  

Sötungarna på middagen

 

Idag är första dagen på länge som jag känner mig helt avslappnad angående Tristans mage. Har insett att det kommer vara så här upp och ner ett bra tag. Det är lika bra att ge honom 7,5 ml laktulos som jag vet att magen går igång på och istället försöka dra ner eller öka på katrinplommonpurén, päron och messmör.

Det är några dagar sedan har var riktigt hård nu och det bidrar också till att jag kan slappna av. Känner mig inte lika orolig och stressad längre.


Vi har provat ny mat. Lagade kycklinpuré (kyckling, morot, lagerblad, svartpeppar och gräslök mixad med rapsolja) och riswok (kokt ris mixat med kokta wokgrönsaker) det blev en bra blandning och han gillade det. Till efterrätt testade jag äpple och torkade aprikoser som jag kokade med kanel och nejlika. Blev också riktigt bra. Det är så roligt att testa nya rätter nu när han börjat äta och gilla lite annat än gröt.

Ovido - Quiz & Flashcards