Alla inlägg den 23 mars 2010

Av Linda - 23 mars 2010 18:52

...det kan resultera i att hela gymmet hamnar över en när man blir så här stark

          

Av Linda - 23 mars 2010 11:12

Regnet öser ner, snön är borta och sommaren känns avlägsen. Men igår när jag var på promenad såg jag snödroppar som börjat slå ut, vårigt och härligt.


En sån här trist och regning dag spenderar man bäst inomhus. På morgonen klev vi upp, tog på oss regnkläder (regnjacka och regnskydd) och traskade iväg till biblioteket. Har tidigare varit på rim och ramsor på Älvstrandens bibliotek men eftersom det var sista gången när jag var där så anmälde jag mig till Hisings bibliotekets motsvarighet. Och tur var väl det, det var himla bra och hon som höll i det var mycket duktig (duktigare än den andra). Hon var utbildad danspedagog och hade mycket barnverksamhet här på Hisingen. Vi satt i ring och sjöng en namnramsa där man skulle rulla en knottrig boll till varandra. Tristan var inte jätte sugen på att släppa den. Dansade i ring där sången gick fortare och fortare, dansade till trummor och barnen fick även trumma själva (2 åt gången). Vi läste några ramsor, lekte med färgglada transparenta tyger och avslutade med en Hej då sång.


Det är segt att ta sig upp på morgonen innan Tristan har vaknat men så himla kul när jag verkligen tar tag och gör sånna här saker. Det var jätte roligt att få träffa lite andra mammor än de som hänger på öppna förskolan och kul att träffa mamman jag låg på BB med. Vi stöter på varandra titt som tätt, hon är väldigt trevlig, våra barn är född samma dag och vi går hos samma BVC-tant.


Tristan har sovit fruktansvärt dåligt i natt. Vaknat många gånger och smågrinat. Vridit och vänt på sig och inte kunnat somna om. Klockan halv två gick jag upp och gjorde ersättning men han åt inte speciellt mycket. När klockan var 5 gick det inte att få honom att slappna av och för att Sebastian skulle få sova lite innan det var dags för jobbet så tog jag med Tristan upp till köket. Vi diskade undan lite, slog igång diskmaskinen och gjorde ersättning. Hoppas vi får igång magen bättre idag och att han sover bättre i natt.

Ovido - Quiz & Flashcards