Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Sytajm och en lite piggare pojke

Av Linda - 19 april 2010 21:13

På morgonen när Tristan vaknade första gången (kvart över sex) hade han ingen feber alls. Kändes riktigt skönt och han var väldigt pigg. Vid 10 tiden hade febern börjat komma tillbaka igen och har sedan kommit och gått hela dagen. Han har varit relativt pigg och velat leka en hel del. Det är fortfarande lite svårt att få i honom mat men idag har det gått utan gråt men med lite trixande.


Efter att ha tillbringat 1,5 timme i solen med nya Mama fick jag väldigt stor lust att sy så när vi kom in igen var det direkt fram med sygrejorna. Det blev en till mössa av en gammal T-shirt från T-post som hade en fläck på sig som inte gått bort i tvätten. Och ett par byxor av ett linne som hade alldelens fel storlek och passform. Byxorna hann jag aldrig få dit någon mudd på, hoppas att jag hinner nåla fast den ikväll.

      

På insidan av varje tröja från T-post står det vilken nyhet trycket på framsidan anknyter till. Nyheten valde jag att ha som baksida på mössan. Gjorde även denna lite mindre än den förra.


Tristans mage är riktigt dålig, han har varit hård i snart en vecka. Antingen bajsar han små pluttar eller inget alls. Det är femte dagen med den nya medicinen, forlax, och jag tycker den inte har hjälpt nämnvärt. Står att det kan ta 2-3 dagar innan den får ordentlig verkan men det har den inte fått ännu. Det är lite svårt att få i honom den så det kan ju bero på det också. Idag försökte jag länge innan jag till slut hällde den i gröten. Har ökat på med katrinplommonpuré också så att hans mage ska blir lite mer "normal" snart. Tyckte så synd om honom idag, det märktes på honom att det gjorde riktigt ont och att det var jätte jobbigt. Han satt i min famn och lutade sig mot min armhåla, gnuggade in näsan och verkligen tog i. Hjärtat brister varje gång och jag vill bara att det här ska bli bra, väldigt snart.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 23 mars 2013 23:33

Jag och mamma besökte Torneå för några veckor sedan. Av en slump hittade vi en tygaffär som visade sig ha massa garn. Mattrasor i mängder. Vill man ha lite extra jobb och nysta själv kostade det bara 4.90 ?. Jag hittade ett jätte gulligt med små blom...

Av Linda - 7 mars 2013 00:16

Min kära vän Marie gav mig en väska full med underbara garner i härliga färger. Många av de var i ull och multifärgade. Blev förtjust i Big delight 07 från Drops och hittade ett perfekt mönster till det garnet. Men när halsduken väl var klar så kä...

Av Linda - 3 mars 2013 09:57

Av Linda - 3 mars 2013 09:45

Mitt pärlpysslande fortsätter och jag fick igårkväll erfara att det är skillnad på pärlor och pärlor. Skålen vi gjorde igår gav vi till min faster i present. Fyllde den med lite godis och hipps vipps var pärlorna en godisskål. På kvällen när ba...

Av Linda - 2 mars 2013 12:48

Hittade ett inlägg hos 101 nya idéer som handlade om nabbipärlor. Blev så sugen på att testa så fram åkte pyssellådan. Skålen gör man genom att smörja en ugnssäker skål med olja. Därefter lägger man ett lager med pärlor. Oljan gör så att pärlorna...

Ovido - Quiz & Flashcards