Direktlänk till inlägg 28 april 2010

Bästa stunden på dagen

Av Linda - 28 april 2010 21:32

Idag när jag plockade undan efter lunchen stod jag och tänkte att detta är den bästa stunden på dagen. När vi har ätit frukost/lunch/middag, Tristan är mätt och nöjd, jag plockar undan i köket och han sitter i vardagsrummet och leker. Då är det den bästa stunden på dagen. Han är så otroligt nöjd, sitter helt själv och pillar med sina leksaker. Vi slår på lite musik och jag röjer upp i köket, samtidigt som jag lite då och då ställer mig i dörröppningen och kikar på honom. Kikar bara så där lite grann så att han inte ska se mig. Tycker om att bara stå och iakta honom, titta på hans rörelser och hur han plockar sakerna ur den lilla korgen för att kunna pilla på bastbanden i botten som håller ihop knoppen av locket. Hans små rörelser och blicken när han ser något som ligger en bit bort på mattan, något han måste ha, något han inte når.


  

Tog en bild på honom i smyg

 

Hann med ett besök innan lunchen på biblioteket och rim & ramsor. Hon som höll i det var inte lika duktig som hon på tisdagarna men det är alltid trevligt att komma iväg och träffa bebisar, mammor och sjunga lite. Lära sig några nya ramsor eller nya verser på sånger vi redan kan. Det här biblioteket ligger lite längre bort och de mammorna träffar jag mer sällan vilket gör det ännu roligare. Tristan "sjöng" väldigt högt så ibland hörde man nästan bara honom.


Kl 17.00 var det extra öppet på Fina Frön med 20 % på allt, bubbel och tilltugg. De har så otroligt fina kläder. Massa lokala förmågar som syr plus ägarinnans egna märke, fina frön. Om Tristan hade velat ha en klänning på sig så hade jag gärna köpt alla från den här butiken. Men nu vill han ju inte det så det blev ett par byxor istället. Har sett de tidigare i butiken och på deras hemsida, www.finafron.se, men de fanns inte där nu. Frågade henne om de inte fanns längre och fick till svar att hon bara hade haft ett par som nu var slut...men att hon nog kanske skulle kunna ordna det, eller jo det skulle hon nog.

En beställning senare var jag ägare till ett par nya jeans till Tristan. De kommer nästa fredag så då ska jag lägga in en bild. Till dess får ni hålla till godo med den här.

  

Är de inte helt underbara (bilden är hämtad från finafron.se)

 

Det är roligt med butiker som har lite annorlunda kläder och märken. Plagg som inte finns i massupplagor och som man inte ser på varenda bebis. Hon använder så härliga tyger med mycket färg och mönster, fast bara så där lagom mönstrat. Fanns en jätte fin tröja med elefanter på som jag blev sugen på att köpa och ett par byxor med cyklar. En sommarhatt sydd i pimpim tyget var riktigt härligt rolig eller kanske en jeanshatt från geggamoja. Jag känner hur det börjar spritta i mina syfingrar, vill sy mera, vill ha tyg så jag kan sy massa massa mera. På väggen i butiken hängde ett snöre med trekantiga tygbitar, en sån vill jag sy till Tristans rum (när han får ett). Det ger mig inspiration att se vad andra har hittat på med små tygbitar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 23 mars 2013 23:33

Jag och mamma besökte Torneå för några veckor sedan. Av en slump hittade vi en tygaffär som visade sig ha massa garn. Mattrasor i mängder. Vill man ha lite extra jobb och nysta själv kostade det bara 4.90 ?. Jag hittade ett jätte gulligt med små blom...

Av Linda - 7 mars 2013 00:16

Min kära vän Marie gav mig en väska full med underbara garner i härliga färger. Många av de var i ull och multifärgade. Blev förtjust i Big delight 07 från Drops och hittade ett perfekt mönster till det garnet. Men när halsduken väl var klar så kä...

Av Linda - 3 mars 2013 09:57

Av Linda - 3 mars 2013 09:45

Mitt pärlpysslande fortsätter och jag fick igårkväll erfara att det är skillnad på pärlor och pärlor. Skålen vi gjorde igår gav vi till min faster i present. Fyllde den med lite godis och hipps vipps var pärlorna en godisskål. På kvällen när ba...

Av Linda - 2 mars 2013 12:48

Hittade ett inlägg hos 101 nya idéer som handlade om nabbipärlor. Blev så sugen på att testa så fram åkte pyssellådan. Skålen gör man genom att smörja en ugnssäker skål med olja. Därefter lägger man ett lager med pärlor. Oljan gör så att pärlorna...

Ovido - Quiz & Flashcards