Alla inlägg den 19 maj 2010

Av Linda - 19 maj 2010 20:56

Lånat världens mest underbara virkbok av en vän. Jag skulle nästan vilja börja från sida ett och virka mig igenom hela boken. Fast som vanligt måste jag inse att jag ska begränsa mig och göra det jag verkligen vill och behöver.


  

Väldigt virkat av Erica Laurell


Så nu har jag äntligen bestämt mig för att börja med en enkel liten solhatt till lilleman av lite restgarner.



Och så här ser nystanen ut när Tristan får hjälpa till med virkningen. Har ägnat alltför mycket tid till att trassla upp detta. Nu får det endast bli virkning när han sover eller är väldigt upptagen med annat.  


Hade jag haft en tjej skulle jag testat att virka en jättefin baddräkt men det kanske får bli en prinsesstårta istället eller varför inte en bikini till mig själv.


Satt och letade på nätet efter någon butik i Göteborg som säljer garnerna som de använder i boken och hittade då den här butiken http://tummelisagarn.blogspot.com/ Den ska defintivt få ett besök väldigt snart. Gillar även hennes blogg som ger massa inspiration.



Har skickat in bidraget till omslagsbildstävlingen.

Ta en titt och rösta gärna, de fem bidragen som fått flest röster går till final och får åka till Stockholm. Det vill vi.

http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/alla-tavlingsbidrag/index.xml?view-id=32910


Ovido - Quiz & Flashcards