Alla inlägg under juni 2010

Av Linda - 2 juni 2010 15:44

En paus från det fina vädret för en tupplur i sängen, vilket gör att jag kan passa på att lägga in lite bilder från igår.


        

Att vänta på studenterna kan vara tröttsamt

 

    

Fina faster

 

      

Tristan satt under ett träd hos farfar, tittade på allt nytt folk och lekte med de nya sandleksakerna från Mia.

 

 

    

Mina tröjfynd från loppis i Majorna

    

Tristan, i sin fina poliströja, dricker mellis ute under "korkeken". Där vi trivs bäst, i lugn och ro.

Av Linda - 1 juni 2010 22:57

På morgonen var snoppen fortfarande lite svullen och jag ringde vårdcentralen. Hon tyckte att jag skulle bada honom och sedan komma in på ett besök hos läkaren för att kolla att det var på tillbakagång.


Sagt och gjort, efter en helt sjukt stressig och svettig morgon (packa mat för hela dagen eftersom vi skulle på studentfirande kl ett - till ja vem vet hur lång tid såna fester kan ta) tog vi oss iväg till vårdcentralen.


Vi fick komma in efter ungefär en halvtimme och hon konstaterade rätt snabbt att det såg bra ut. Den hade gått ner nästan helt när jag kom dit och hon trodde att alla badningar igår hade hjälpt till.


Skönt att höra, nu vet jag att jag klarar av att ta hand om en infektion under förhuden. Man lär sig mycket som småbarnsförälder.


Har firat Tristans faster på hennes student idag. Hon var så himla fin i klänning och högklackat (en ovanlig syn när det gäller henne). Vi tittade när hon åkte iväg på flaket och åkte sedan till farfar för att äta mat. Jätte god buffé och tårta till efterrätt. Tristan var gudomlig, satt under ett träd i skuggan och lekte. Gick från famn till famn, sov lite, åt och skrattade och var glad. Han är världens bästa, älskar honom mest av allt. (bilder kommer imorgon, är alldelens för trött för det just nu)

Skapa flashcards