Direktlänk till inlägg 5 juli 2010

Gungning och cupcakes bak

Av Linda - 5 juli 2010 23:35

Det är full rulle hela tiden när vi är här uppe i norrbotten.


  


Tristan har blivit riktigt snabb på att ta sig fram, fortfarande med ena benet i skräddarställning och det andra som skjuter på.

De senaste dagarna har han börjat ställa sig på alla fyra, fot alla fyra. Blir inte helt förvånad om han går innan han kommer på hur man gör när man kryper på knäna.


  

Gunga är bra för att slippa mygg och knott

 

Hans nya läte är tää tää. Det betyder att han vill till något eller att han ser något han vill ha. Det kan vara allt från duschkranen till gräsklipparen. Kommer bli jobbigt för oss när vi kommer tillbaka till Göteborg, har varken lastbil, gräsklippare eller hund.


  

Det är roligt även om gungan hänger lite snett

 

Tiden går alldelens för fort men jag försöker njuta och ta en dag i taget. Inte tänka på att sommaren snart är slut och jobbet hägrar (visst skrev jag försöker).


Bakade två varianter av cupcakes igår


De här blev väldigt söta men snygga. Efter att ha ätit alldelens för mycket marängsmet innan de var färdiga orkade jag inte ens ta en tugga av de.


Recepten är hämtade ur Leilas A pice of cake.

Chokladmuffins med 70% choklad och topping med marängsmet.

Marängen skulle nog vispats hårdare för den rann väldigt mycket och gick absolut inte att doppa i chokladen. Gjorde en egen variant som blev så här istället.

Tror att det skulle funka med marshmallow fluff och en mycket mindre mängd.



De här blev mycket godare, lite syrligare.

Även de hämtade ur Leilas bok.

Sockerkaksbotten med hallon i och topping av philadelphiaost, florsocker och hallon.

Dessa kommer jag definitivt göra igen, utan omskrivning av recept.  


Innan hemfärd nästa vecka ska vi försöka hinna med western farm och storforsen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 23 mars 2013 23:33

Jag och mamma besökte Torneå för några veckor sedan. Av en slump hittade vi en tygaffär som visade sig ha massa garn. Mattrasor i mängder. Vill man ha lite extra jobb och nysta själv kostade det bara 4.90 ?. Jag hittade ett jätte gulligt med små blom...

Av Linda - 7 mars 2013 00:16

Min kära vän Marie gav mig en väska full med underbara garner i härliga färger. Många av de var i ull och multifärgade. Blev förtjust i Big delight 07 från Drops och hittade ett perfekt mönster till det garnet. Men när halsduken väl var klar så kä...

Av Linda - 3 mars 2013 09:57

Av Linda - 3 mars 2013 09:45

Mitt pärlpysslande fortsätter och jag fick igårkväll erfara att det är skillnad på pärlor och pärlor. Skålen vi gjorde igår gav vi till min faster i present. Fyllde den med lite godis och hipps vipps var pärlorna en godisskål. På kvällen när ba...

Av Linda - 2 mars 2013 12:48

Hittade ett inlägg hos 101 nya idéer som handlade om nabbipärlor. Blev så sugen på att testa så fram åkte pyssellådan. Skålen gör man genom att smörja en ugnssäker skål med olja. Därefter lägger man ett lager med pärlor. Oljan gör så att pärlorna...

Ovido - Quiz & Flashcards