Alla inlägg den 7 juli 2010

Av Linda - 7 juli 2010 22:33

Vi hade planerat en dag på Western farm idag. Kollade vädret igår och de lovade sol (hur man nu kan lite på väder"gubbarna").


Halv sju vaknade jag och regnet öste ner, det smattrade i stuprännan ovanför fönstret och såg verkligen ut att bli en regndag.

  

Efter intag av frukost bestämde jag och mamma oss för att åka till Råne istället och se om vi kunde hitta nåt skoj på rean. Vi kom inte iväg förrän vid lunch. Jag klädde mig i tights och stickad pippitröja (skönt och mysigt en sån här dag). Framme i Råne så öste regnet fortfarande ner. Efter ett besök i en affär med barnkläder (och en krokodil och body rikare) hade regnet slutat och solen tittat fram, kände mig väldigt påklädd. Men det var bara att rulla upp ärmarna och se glad ut.


Vi satsar på en solig dag imorgon istället och ett besök på western farm. Till dess njuter vi av denna kaka som min sambo bakat.


      


Kladdkaka med vit choklad och citron. Garnerad med jordgubbar och chokladprickar.

Av Linda - 7 juli 2010 00:03

Spenderat hela dagen i Storforsen.

  

Storforsen är Europas största obundna fors och ligger vid väg 374, 40 km väster om Älvsbyn. Fallsträckan är 5 km och fallhöjden 82 m. De sista två kilometrarna faller älven 60 m. Storforsen besöks varje år av ca 180 000 personer och är därmed en av Sveriges mest besökta platser. (Info. hämtad från www.alvsbyn.se)


     

Det har varit en riktigt härlig dag, 25 grader varmt och inte ett moln så långt ögat kunde se. Tristan har plaskat, badat och försökt överröstat forsen. Ju närmare dånet från forsen vi kom desto högre blev Tristans ljudnivå. Bäst var nog att sitta i vattnet och känna det forsa i ryggen, då skrattade han och plaskade ivrigt.

    

Nu ligger lilla skrutten utslagen i sängen.

Det är lite synd om honom idag. Jag hade packat ur solskyddsfaktorn någon gång förra veckan och glömt lägga tillbaka den. Det här resulterade självklart i lite väl röda armar (usch får dåligt samvete av att bara tänka på det). Det är även varmt i sovrummet och alla mygg/knottbett har gett sig till känna ikväll. Han vaknade och hade svårt att somna om. Fick gnugga en blöt handduk runt öronen och i nacken.

  

Nya äventyr väntar imorgon!

  

Ovido - Quiz & Flashcards