Direktlänk till inlägg 14 juli 2010

Full rulle!

Av Linda - 14 juli 2010 20:30

Har inte blivit så mycket bloggande i sommar och det kommer nog inte bli det heller. I måndags kom vi hem från norrbotten, nu en liten mellanlandning till fredag då vi åker till Orust för att spendera två veckor där innan vi förhoppningsvis åker till Paris.


På väg hem till Göteborg i måndags körde vi om till Orust först för ett kvällsbad och lite familjehäng.  


Under tiden som vi varit hos mina föräldrar har det hänt otroligt mycket med Tristan. Han har börjat ta sig fram väldigt fort och jag var nog inte beredd på hur det skulle bli när vi kom hem. Trodde nog att vardagen skulle bli ungefär som innan vi åkte men oj vad jag hade fel. Har inte riktigt tänkt på att jag aldrig har varit ensam med honom under tre veckors tid. Vi har alltid varit minst två som sprungit efter och lekt med honom.


Jag hinner knappt nåt som jag brukar utan måste lägga om mina rutiner helt. Blev en jätte stor omställning som jag inte räknat med. Samtidigt är det fantastiskt roligt att han tar sig fram, lite mer spring blir det och bättre koll på vad han gör. Han har även lärt sig att dörren i hallen betyder att man kan gå ut och det gör han mer än gärna.


Hemma hos mina föräldrar har Tristan testat de flesta fordon och blivit helt galen vad det gäller att sitta vid en ratt. Så nu har jag inhandlat en ratt till barnvagnen, han fick även provsitta en bobby car. Den verkade han gilla starkt för det var svårt att få av honom från den.


    


Idag har vi haft en helt vanlig dag hemma, några promenader och lek hemma. Efter middagen gick vi ut till lekparken och gungade, solen lyste och det var fortfarande 26 grader varmt. Sommaren är verkligen här och förhoppningsvis stannar den 3 veckor till.

  

Tristan spanar efter en kille som han blev kompis med.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 23 mars 2013 23:33

Jag och mamma besökte Torneå för några veckor sedan. Av en slump hittade vi en tygaffär som visade sig ha massa garn. Mattrasor i mängder. Vill man ha lite extra jobb och nysta själv kostade det bara 4.90 ?. Jag hittade ett jätte gulligt med små blom...

Av Linda - 7 mars 2013 00:16

Min kära vän Marie gav mig en väska full med underbara garner i härliga färger. Många av de var i ull och multifärgade. Blev förtjust i Big delight 07 från Drops och hittade ett perfekt mönster till det garnet. Men när halsduken väl var klar så kä...

Av Linda - 3 mars 2013 09:57

Av Linda - 3 mars 2013 09:45

Mitt pärlpysslande fortsätter och jag fick igårkväll erfara att det är skillnad på pärlor och pärlor. Skålen vi gjorde igår gav vi till min faster i present. Fyllde den med lite godis och hipps vipps var pärlorna en godisskål. På kvällen när ba...

Av Linda - 2 mars 2013 12:48

Hittade ett inlägg hos 101 nya idéer som handlade om nabbipärlor. Blev så sugen på att testa så fram åkte pyssellådan. Skålen gör man genom att smörja en ugnssäker skål med olja. Därefter lägger man ett lager med pärlor. Oljan gör så att pärlorna...

Skapa flashcards