Direktlänk till inlägg 16 juli 2010

Falkenberg tripp

Av Linda - 16 juli 2010 00:31

Tristan har lagt på sig riktiga sjusovar takter igen.

Idag vaknade han kl 9 (inte var jag piggare för det). Vi packade väskan för en heldag hemifrån och kl 10 var vi redo att sätta oss i bilen och åka hemifrån.


Min vän Marie (i augusti var det 10 år sedan vi träffades första gången) är nere på västkusten för att sälja sina fina kläder i Glommen på deras festival. Besök fiskebodarna och ta en titt på hennes kläder, Maries mysmix. Vi ses väldigt sällan och när vi väl gör det känns det som att det var igår, är det då man kan säga att det verkligen är en vän. Jag och Tristan tänkte försöka hinna hänga med henne och hennes familj innan hon skulle sälja sina kläder.


  


Men först var vi "tvungen" att svänga om till Ullared (dum dag att åka dit). Tror Hallands alla människor tänkte samma sak denna regniga morgon. Vi var inte precis ensamma där. Fanns knappt en parkeringsplats, kö för att komma in och knappt framkomligt därinne. Hade siktet inställt på barnavdelning med förhoppning att hitta en resesäng och en Bobby car (lyckades hitta båda). 40 min efter vi kommit in var vi ute ur butiken, lite svettigare och mycket nöjdare. Tristan var otroligt duktig och satt snällt i kundvagnen, pratade högt och spanade på alla människor.


Efter stoppet hos Marie åkte vi lite längre söderut för att träffa Emma. Lika trevligt som vanligt och hennes föräldrar är så trevliga. Känner sig alltid välkommen och inte alls till besvär även om man dyker upp mitt i middagen, tack för maten :)


  


Älskar sånna här dagar när jag hinner träffa människor jag verkligen tycker om. Snabbvisiter men ack så mycket värda.



Måste väl tillägga att jag inte varit världens bästa chaufför idag, hade behövt en kartläsare.  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 23 mars 2013 23:33

Jag och mamma besökte Torneå för några veckor sedan. Av en slump hittade vi en tygaffär som visade sig ha massa garn. Mattrasor i mängder. Vill man ha lite extra jobb och nysta själv kostade det bara 4.90 ?. Jag hittade ett jätte gulligt med små blom...

Av Linda - 7 mars 2013 00:16

Min kära vän Marie gav mig en väska full med underbara garner i härliga färger. Många av de var i ull och multifärgade. Blev förtjust i Big delight 07 från Drops och hittade ett perfekt mönster till det garnet. Men när halsduken väl var klar så kä...

Av Linda - 3 mars 2013 09:57

Av Linda - 3 mars 2013 09:45

Mitt pärlpysslande fortsätter och jag fick igårkväll erfara att det är skillnad på pärlor och pärlor. Skålen vi gjorde igår gav vi till min faster i present. Fyllde den med lite godis och hipps vipps var pärlorna en godisskål. På kvällen när ba...

Av Linda - 2 mars 2013 12:48

Hittade ett inlägg hos 101 nya idéer som handlade om nabbipärlor. Blev så sugen på att testa så fram åkte pyssellådan. Skålen gör man genom att smörja en ugnssäker skål med olja. Därefter lägger man ett lager med pärlor. Oljan gör så att pärlorna...

Ovido - Quiz & Flashcards