Direktlänk till inlägg 11 augusti 2010

Sommaren och barnledigheten är slut

Av Linda - 11 augusti 2010 20:39

14 månaders ledighet är nu över och idag startade jobbet igen. Ny skola, nya kollegor och ny åldersgrupp. Huvudet är helt fullt med intryck, information och spänning. Ska bli kul att få träffa eleverna om en vecka samtidigt som det känns skönt att det är en vecka dit och att jag hinner förbereda mig ordentligt på vad som komma skall.


  

Tristan efter sitt första besök hos skärgårdsdoktorn, ett infekterat finger och en sticka mindre.

 

Det kändes helt ok att lämna skrutten i sängen med sin pappa på morgonen och sätta sig i bilen. Undra hur många dagar jag kommer känna så här, en dag till kanske två.


  

Traktorn är väldigt skoj.

 

Har hänt så mycket med Tristan i sommar. Han tar sig fram väldigt snabbt, klättrar och drar sig upp mot allt han ser. Står länge själv och har tagit sina första steg. Fram till idag var stegen två, när jag kom hem hade han tagit fyra (vill inte missa detta, men vad ska man göra någon måste ju jobba).


  

Första båtturen var så rofylld att lilleman somnade på tillbakavägen.

 

Det är helt otroligt att om en månad så fyller lilla hjärtat ett år. Ett helt år har gått och det har gått fort.


  

Vällingstopp i Tyskland.

 

Sommaren har bestått av 700 mil i bil, besök hos skärgårdsdoktorn, Falkenbergstripp, provåkning av det mesta som har ratt, första båtturen, många bad i hav och älv, europaresa, uppåkning i eifeltornet och mycket mycket mer. Många härliga dagar i norra och västra Sverige samt Paris och Amboise. 5 veckor har vi haft hela familjen tillsammans och det har varit underbart.


       


När nu sommaren är slut och vardagen är här igen ska jag bli bättre på att blogga, jag lovar.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 23 mars 2013 23:33

Jag och mamma besökte Torneå för några veckor sedan. Av en slump hittade vi en tygaffär som visade sig ha massa garn. Mattrasor i mängder. Vill man ha lite extra jobb och nysta själv kostade det bara 4.90 ?. Jag hittade ett jätte gulligt med små blom...

Av Linda - 7 mars 2013 00:16

Min kära vän Marie gav mig en väska full med underbara garner i härliga färger. Många av de var i ull och multifärgade. Blev förtjust i Big delight 07 från Drops och hittade ett perfekt mönster till det garnet. Men när halsduken väl var klar så kä...

Av Linda - 3 mars 2013 09:57

Av Linda - 3 mars 2013 09:45

Mitt pärlpysslande fortsätter och jag fick igårkväll erfara att det är skillnad på pärlor och pärlor. Skålen vi gjorde igår gav vi till min faster i present. Fyllde den med lite godis och hipps vipps var pärlorna en godisskål. På kvällen när ba...

Av Linda - 2 mars 2013 12:48

Hittade ett inlägg hos 101 nya idéer som handlade om nabbipärlor. Blev så sugen på att testa så fram åkte pyssellådan. Skålen gör man genom att smörja en ugnssäker skål med olja. Därefter lägger man ett lager med pärlor. Oljan gör så att pärlorna...

Skapa flashcards