Direktlänk till inlägg 19 augusti 2010

Tid sökes

Av Linda - 19 augusti 2010 20:34

Jag vill så mycket att jag blir stressad över att jag inte har tid till allt.

Eftersom jag är borta ca 12 timmar om dagen så vill jag hinna leka med skruttis, umgås med min sambo, förbereda mig för morgondagen, blogga och bara slappa. Skruttis går självklart först eftersom han lägger sig någon timme efter jag kommit hem. Lägger jag honom somnar jag själv och får inget gjort. Gör jag inte det så försöker jag göra allt samtidigt för att få tid över till att andas innan jag måste lägga mig.


Trivs jätte bra på mitt nya jobb och det var fantastiskt roligt att träffa mina elever idag. Väldigt, väldigt intensivt men roligt. Kommer bli intressant och utvecklande att jobba med en ny ålder.


Har kommit på att jag är verkligen en bussmännsika (önskar bara att jag slapp vara borta så länge). Tycker det är kul att se på alla människor, gillar att fundera på var de är på väg och se allt lugn och stressen. Ibland önskar jag att jag hade ett usb-minne inbyggt i mitt huvud, skulle vilja få ner alla mina tankar men är alldelens för dålig på att formulera mig och oftast har jag glömt bort vad jag tänkte skriva när jag får tid att skriva. Trodde att jag efter 14 månaders ledighet skulle ha mist min förmåga att vakna när bussen närmar sig jobbet. Men nej då, den sitter djupt rotad i ryggmärgen. När bussen börjar bromsa in i backen som möter en T-korsning, då vaknar jag. Dags att plinga och kliva av. Det slår aldrig fel.


En annan sak som är fantastiskt med att förflytta sig på morgonen, det är att gå genom Nordstan kl 6 på morgonen. Det är tyst, kanske lite hissmusik, några människor som precis som jag är påväg och så denna doften av skurmedel som är underbar. Ska jag någon gång göra ett brott så ska jag stjäla detta skurmedel.


Det är tråkigt att vara ifrån skrutten hela dagarna men samtidigt så vet jag att han är hemma och har det mysigt med pappa. Det gör det hela lite lättare. Igår var det dock lite väl jobbigt. Det kom en elev med mamma och syskon och hälsade på inför skolstarten och detta syskon var ungefär i Tristans ålder. Bebisen började "prata" och jag började nästan gråta. Det var riktigt jobbigt och jag ville springa till bussen för att komma hem till mitt lilla hjärta.


På hemmaplan händer det massor. Han pratar hela tiden, åt igår mat som inte var mixad för första gången och han blir bara stadigare och stadigare. Snart är det dags att inhandla pottan.


Magen är inte helt bra, vi får den inte att vara stabil utan det är antingen eller. Vi ska börja om med laktulos idag, morgon och kväll. Känns som att han blir lite imun mot sådant som tidigare fungerade som väldigt lösgörande. Önskar bara att han får bli bra snart.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 23 mars 2013 23:33

Jag och mamma besökte Torneå för några veckor sedan. Av en slump hittade vi en tygaffär som visade sig ha massa garn. Mattrasor i mängder. Vill man ha lite extra jobb och nysta själv kostade det bara 4.90 ?. Jag hittade ett jätte gulligt med små blom...

Av Linda - 7 mars 2013 00:16

Min kära vän Marie gav mig en väska full med underbara garner i härliga färger. Många av de var i ull och multifärgade. Blev förtjust i Big delight 07 från Drops och hittade ett perfekt mönster till det garnet. Men när halsduken väl var klar så kä...

Av Linda - 3 mars 2013 09:57

Av Linda - 3 mars 2013 09:45

Mitt pärlpysslande fortsätter och jag fick igårkväll erfara att det är skillnad på pärlor och pärlor. Skålen vi gjorde igår gav vi till min faster i present. Fyllde den med lite godis och hipps vipps var pärlorna en godisskål. På kvällen när ba...

Av Linda - 2 mars 2013 12:48

Hittade ett inlägg hos 101 nya idéer som handlade om nabbipärlor. Blev så sugen på att testa så fram åkte pyssellådan. Skålen gör man genom att smörja en ugnssäker skål med olja. Därefter lägger man ett lager med pärlor. Oljan gör så att pärlorna...

Ovido - Quiz & Flashcards