Alla inlägg den 26 september 2010

Av Linda - 26 september 2010 22:08

I fredags tillbringade jag hela dagen på bokmässan. Vi hade studiedag på jobbet och jag hade fått biljett av mitt fackförbund.


  

Såg mumintrollet och lilla My, tog ett tag för mig att få fram kameran så de hann springa iväg och jag fick bara bild på ryggen.

 

Fick en massa inspiration men efter intag av en god lunch orkade jag knappt engagera mig längre. Det blev så himla mycket folk efter att allmänheten kom vid två att det knappt gick att ta sig fram. Glimtade några författare men tog mig aldrig fram för att höra vad de sa.


Köpte en bok som heter Såld och när jag skulle betala den så visade det sig att författaren stod där så jag fick en liten hälsning i den. Den handlar om en tjej som kommer från Ryssland till Sverige för att vara barnflicka, det är i alla fall vad hon tror. En bok om trafficking, tycker om att läsa böcker som får det att krypa i kroppen. Enda negativa är att jag har svårt att släppa det jag läst.


Till jobbet blev det mest kataloger från alla läromedelsförlag. Köpte lite matrial för utvärdering av bänkboksläsning och högläsning. Var även på en Smart board lektion som gav väldigt mycket. Måste verkligen lära mig att använda den mer.


Jag och Emma lunchade på ett kafé utanför svenska mässan. E påstod att det var sol och varmt så vi siktade in oss på en uteservering med filtar. Maten var god och det var skönt med lite friskluft men varmt var det verkligen inte. Solen lyste på universeum men inte på oss. (kanske inte så jätte smart att vi valde att sätta oss under ett träd)

      


Det var en givande och trevlig dag och efter att ha varit där i 7 timmar insåg jag att jag hade lätt kunnat vara där i 7 timmar till (om jag hade orkat).


På morgonen klädde jag skrutten i byxor från ljuva 80-talet. När jag tog med de hem i sommaras från mamma och pappa så var de jätte stora, nu sitter de perfekt.


  


Vi lekte i vardagsrummet och när han hittade mitt pärlhalsband fick det all uppmärksamhet och jag ingen.


  


Älskar verkligen att titta på honom när han leker, han är så söt när han sitter och pillar med sina saker. Undrar ofta vad som försiggår i hans huvud.


 

Boken, Gruffalon av Lennart Hellsing, fick jag på bokmässan i Barnens Bokklubbs monter efter att ha visat upp medlemstidningen. Den är på rim och jätte söt.  

Skapa flashcards