Direktlänk till inlägg 27 september 2010

Matkasse eller inte?

Av Linda - 27 september 2010 20:11

Vi har länge funderat på om vi skulle börja med "matkasse" typ Linas matkasse, middagsfrid eller något annat företag. Det skiljer inte så jätte mycket i pris mellan de olika men däremot är det stor skillnad på recepten. Känner några som har Linas matkasse och de är jätte nöjda men jag är inte så intresserad av hennes recept. Tycker att det ofta är sådant som inte skulle falla i smak i vår familj.


Idag när vi skulle åka och storhandla bestämde jag mig för att kolla runt lite på matkasse sidorna. De flesta sidor har en matkasse som exempel och det var de jag var mest intresserad av. Valde ut middagsfrids matkasse (som jag tyckte lät godast) men bytte ut den ena middagen mot en från matkassen, en biffwok. Under tiden som jag skrev inköpslistan fyllde jag även på den med middagsfrids inköpslista.


Dagens middag blev biffwok från matkassen.se, ingen hit alls. Nötkött som man skulle strimla och woka med salt och peppar. Sedan skulle man ta upp det ur pannan och woka wokgrönsaker, lägga tillbaka köttet och woka allt tillsammans. Till detta skulle det vara en sås på krossade tomater, tomatpuré, salt, peppar, sambal oelek och färsk riven ingefära. Såsen skulle hällas på woken och sedan klart att äta. Stod inget om tillbehör men vi kokade ostfyllda tortelini till. Det var väldigt smaklöst och tråkigt, fort gick det men jag lägger hellre ner lite mer tid för att få en godare rätt.


Resten av veckan blir det middagsfrids mat som ska testats. Hoppas på bättre resultat.


Har varit på 10-års kontroll av magen idag. Det gick över förväntan bra, ont gjorde det och vimmelkantig var jag efteråt. Fick lugnande i en större dos än vad jag borde fått med tanke på min kroppsstorlek men förhoppningsvis var det det som gjorde att jag faktiskt lyckades slappna av. När jag kom hem hade jag ett fint meddelande i fönstret som mina två pojkar gjort åt mig. Ibland behövs bara detta för att man ska känna sig så otroligt älskad.

  

 
 
Ingen bild

Anders

11 november 2010 14:29

Det är ganska stor skillnad i pris, kolla här www.comparias.se/matkassar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 23 mars 2013 23:33

Jag och mamma besökte Torneå för några veckor sedan. Av en slump hittade vi en tygaffär som visade sig ha massa garn. Mattrasor i mängder. Vill man ha lite extra jobb och nysta själv kostade det bara 4.90 ?. Jag hittade ett jätte gulligt med små blom...

Av Linda - 7 mars 2013 00:16

Min kära vän Marie gav mig en väska full med underbara garner i härliga färger. Många av de var i ull och multifärgade. Blev förtjust i Big delight 07 från Drops och hittade ett perfekt mönster till det garnet. Men när halsduken väl var klar så kä...

Av Linda - 3 mars 2013 09:57

Av Linda - 3 mars 2013 09:45

Mitt pärlpysslande fortsätter och jag fick igårkväll erfara att det är skillnad på pärlor och pärlor. Skålen vi gjorde igår gav vi till min faster i present. Fyllde den med lite godis och hipps vipps var pärlorna en godisskål. På kvällen när ba...

Av Linda - 2 mars 2013 12:48

Hittade ett inlägg hos 101 nya idéer som handlade om nabbipärlor. Blev så sugen på att testa så fram åkte pyssellådan. Skålen gör man genom att smörja en ugnssäker skål med olja. Därefter lägger man ett lager med pärlor. Oljan gör så att pärlorna...

Skapa flashcards