Direktlänk till inlägg 5 oktober 2010

Tänderna sprutar ut

Av Linda - 5 oktober 2010 21:30

Fastän jag varit ensam hemma med skruttis hela helgen så har jag inte sett hur många tänder som är på väg, inte förrän idag. Tristan satt i mitt knä och jag sjöng "prästens lilla kråka". När han slank ner i diket så skrattade han och visade hela överkäken och jag kunde konstatera att det bokstavligt talat sprutar ut tänder. Hela överkäken är full av vita små prickar, vissa lite längre ut än andra men nu kommer det många. Hans två små gryn i nederkäken kom i sommras och vi har inte sett skymten av några andra sedan dess. Nu är det bäst att akta tårna om de inte ska vara fulla av sår (han har en förkärlek att bita oss i tårna, inte speciellt trevligt när hans mamma har super fobi för fötter).


Helgen har varit underbart skön. Jag och skrutten har lekt, bakat, shoppat och myst. Precis så som det brukade vara när jag var mammaledig. Saknar den tiden, det gick verkligen så fort som alla sa.


Nu går han och kan även resa sig upp från golvet utan att ta stöd mot någon möbel eller mot oss. Han älskar att bli jagad och helst in i sovrummet. Vi har tagit bort benen på sängen så han kan krypa upp i den själv och vill nu att man jagar honom in dit. Då ska han krypa upp i sängen, han borrar ner huvudet i kudden och väntar på att vi ska komma och kittla honom.


Enda jobbiga för tillfället är att byta blöja. Stört omöjligt och en ren brottningsmatch innan den sitter på igen. Dags för potträning så vi slipper eländet.


Testade recept på en vegetarisk lasagne från matfrid, smakade mycket bra. Gillades även av skruttis. Den ska lagas igen. Börjar känna mig mer och mer sugen på att testa deras matkasse.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 23 mars 2013 23:33

Jag och mamma besökte Torneå för några veckor sedan. Av en slump hittade vi en tygaffär som visade sig ha massa garn. Mattrasor i mängder. Vill man ha lite extra jobb och nysta själv kostade det bara 4.90 ?. Jag hittade ett jätte gulligt med små blom...

Av Linda - 7 mars 2013 00:16

Min kära vän Marie gav mig en väska full med underbara garner i härliga färger. Många av de var i ull och multifärgade. Blev förtjust i Big delight 07 från Drops och hittade ett perfekt mönster till det garnet. Men när halsduken väl var klar så kä...

Av Linda - 3 mars 2013 09:57

Av Linda - 3 mars 2013 09:45

Mitt pärlpysslande fortsätter och jag fick igårkväll erfara att det är skillnad på pärlor och pärlor. Skålen vi gjorde igår gav vi till min faster i present. Fyllde den med lite godis och hipps vipps var pärlorna en godisskål. På kvällen när ba...

Av Linda - 2 mars 2013 12:48

Hittade ett inlägg hos 101 nya idéer som handlade om nabbipärlor. Blev så sugen på att testa så fram åkte pyssellådan. Skålen gör man genom att smörja en ugnssäker skål med olja. Därefter lägger man ett lager med pärlor. Oljan gör så att pärlorna...

Ovido - Quiz & Flashcards