Direktlänk till inlägg 10 oktober 2010

Barnens miljöark

Av Linda - 10 oktober 2010 17:50

En mycket busig son på morgonen som hade siktet inställt på tvdosan

  

Idag har vi besökt barnens miljöark. Det är Råda församling som sköter om det och idag hade vi turen att det var lite loppis, korvgrillning och fika mellan 12-14.


 

I fredags när jag och skruttis besökte biblioteket hittade jag en broschyr som hette 128 oktobertips. I den fanns massa roliga saker man kan göra med barn, det stod vilka åldrar aktiviteterna var anpassade för, öppettider och kostnader. Satt och kikade i den igår och hittade en sida som hette djur. Är rätt förtjust i 4H gårdar och liknande och under denna sida fanns massa olika 4H gårdar men även annat som lät skoj. I Härryda skulle finnas en mijöark för barn i alla åldrar med lekpark, djur, fikamöjlighet och grillplats. På morgonen efter en helgfrukost, som de senaste två veckorna har bestått av smoothie i olika varianter, bestämde vi oss för att besöka miljöarken.


Vi spelade jätte 4-i-rad. 

    

När vi kom dit visade det sig att just idag var det barndag med loppis, korvgrillning och besök inne hos djuren. Tristan gillade kaninerna väldigt mycket och när han satt inne i kaninhagen och klappade en kanin (de var otroligt snälla och bara satt där medan han strök på de) kom det en tjej och frågade om hon fick knäppa kort på honom. Kortet skulle sedan läggas ut på deras hemsida så nu blir det att ha koll på Råda församlings hemsida. Vi gick även in till fåren och titta på hönorna (som var jätte konstiga, hade extremt korta fjädrar på stjärten nästan som en boll och jätte mycket fjädrar nere på fötterna).


Här hittade han en låda med curling grejor


Det fanns många aktiviteter, lekplatser, vindskydd och grillplats. Ett kanonställe för barnfamiljer. Öppet alla dagar och nära att åka till, tog en kvart från oss med bil. Jag är glad att jag i fredags var till biblioteket och att jag hittade den här broschyren i familjehyllan. Den kommer ut varje månad och nu kommer jag definitivt hålla utkik efter novembernummret. Fanns massa annat skoj jag vill testa på under oktober, ska försöka pricka in några.


När vi var på biblioteket i fredags fick Tristan två kompisar att leka med. Två tjejer som sprang runt och jagade varandra. Den ena var lite burdus och ville hellre puttas än leka. Innan vi gick till bibblan var han tvungen säga hej då till sin absoluta favorit barnvakt. Tårarna sprutade och det är inte ofta jag har sett honom så ledsen. Känns på ett sätt skönt att han hade det beteendet, betyder ju att nästa gång vi behöver barnvakt så vet vi absolut vem vi ska ringa.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 23 mars 2013 23:33

Jag och mamma besökte Torneå för några veckor sedan. Av en slump hittade vi en tygaffär som visade sig ha massa garn. Mattrasor i mängder. Vill man ha lite extra jobb och nysta själv kostade det bara 4.90 ?. Jag hittade ett jätte gulligt med små blom...

Av Linda - 7 mars 2013 00:16

Min kära vän Marie gav mig en väska full med underbara garner i härliga färger. Många av de var i ull och multifärgade. Blev förtjust i Big delight 07 från Drops och hittade ett perfekt mönster till det garnet. Men när halsduken väl var klar så kä...

Av Linda - 3 mars 2013 09:57

Av Linda - 3 mars 2013 09:45

Mitt pärlpysslande fortsätter och jag fick igårkväll erfara att det är skillnad på pärlor och pärlor. Skålen vi gjorde igår gav vi till min faster i present. Fyllde den med lite godis och hipps vipps var pärlorna en godisskål. På kvällen när ba...

Av Linda - 2 mars 2013 12:48

Hittade ett inlägg hos 101 nya idéer som handlade om nabbipärlor. Blev så sugen på att testa så fram åkte pyssellådan. Skålen gör man genom att smörja en ugnssäker skål med olja. Därefter lägger man ett lager med pärlor. Oljan gör så att pärlorna...

Ovido - Quiz & Flashcards