Alla inlägg den 10 november 2010

Av Linda - 10 november 2010 22:28

Äntligen har jag lyckats komma in till stan i tid för att besöka min absoluta favorit garnaffär, Tummelisa garn och design i olskroken.

 

Hade en halvtimme på mig idag när jag kom från jobbet och beslöt mig för att skynda mig iväg med bussen och köpa knappar. Är inte helt nöjd eftersom de knapparna jag ville ha inte fanns i rätt storlek men jag hittade ett par andra mycket fina knappar.

 

Hon som äger butiken är fruktansvärt trevlig så alla ni som tänker köpa garn i Göteborg, ni måste ta er till den här affären. Hon ägnar en all sin tid och är otroligt hjälpsam, på ett sådant sätt att man inte känner sig tvingad att köpa något utan att hon bara vill ge tips och idéer. Köpte även ett garn som jag ska sticka åt Linnéa i. Hade fått ett färgval med nummer av L, frågade i butiken om hon hade den färgen och hon började leta bland alla blåa nyanser av Semilla. Tillslut kom hon på att hon hade börjat sticka till sin son i den färgen varpå hon frågar hur många nystan jag behövde. Jag svarade två varpå hon böjer sig ner bakom disken och letar fram två nystan (ur sin privata stick som hon skulle göra till sonen) och ger mig de. Skulle finnas mer hjälpsamma människor som henne, vad trevligt det skulle vara att handla då. Tyckte det kändes lite knäppt att ta hennes privata garn men hon menade att det skulle ju snart komma in igen, service till tusen.


Har redan börjat odla en idé om nästa jag ska sticka till mig själv. Undra om det snart inte är dags att lära sig att sticka sockor eller varför inte en tröja till skrutten?

Av Linda - 10 november 2010 20:53

Så här ser den ut på

     

Ovido - Quiz & Flashcards