Alla inlägg den 27 november 2010

Av Linda - 27 november 2010 12:47

Efter att ha julstädat klart var jag helpeppad på att baka pepparkakor med skrutten. Fram med deg, kavel och formar. I med skrutten i stolen och... Ja just det, vad tänkte jag egentligen? Hur kunde jag tro att jag skulle kunna baka med honom utan att han skulle försöka äta upp all deg. Det blev två plåtar, Tristan lyckades trycka ner några formar och det blev mycket lockande med kex. När han kom på att han inte fick ta degen utan att han skulle trycka ner formen i den så försökte han lura mig. Tog formen och såg verkligen ut som att nu skulle han göra det han skulle. Men så fort han fått formen till degen så tog han den andra handen och tog deg snabbt som attan in i munnen med den.

    

Det  var roligt men svettigt, tror vi har bakat pepparkakor färdigt för i år och satsar på 2011 istället. I natt vaknade han och skrek helt fruktansvärt samtidigt som han slängde sig fram och tillbaka. Han var helt otröstlig och jag fick inte hålla i honom. Det tog ganska lång tid innan han hade lugnat ner sig. Undra om det var det stora intaget av deg?


Köpte en ny glögg igår, Herrgårds glögg Lakrits. Har hört så många olika bud om den är god eller inte så jag kände att jag var tvungen att testa den själv. Tyvärr somnade jag lite tidigt och hann bara smaka lite på den. Men det smakade verkligen lakrits med en eftersmak av glögg. Spännande och lite annorlunda smak. Har även testat Blossa X med smak av saffran, den föll verkligen i smaken.

   


Tristan har fått en ny keps, han är hur cool som helst i den.

  

  

Ovido - Quiz & Flashcards