Direktlänk till inlägg 16 januari 2011

Ordträning

Av Linda - 16 januari 2011 16:52

Först måste jag gnälla lite.

Helgen går för fort.

Göteborgs stad är kass på att ta bort snön (fast det bidrog till en bra träning i tre timmar med barnvagnen).

Jag avskyr när snön har smält bort och det nästan börjar kännas som vår när det är januari.


Så nu har jag fått gnälla av mig.

Nu till det roliga denna helgen.

I torsdags hade jag och Tristan vårt veckobesök på biblioteket. Den här gången fick det bli en snabbis så vi skulle hinna med middag så Tristan fick bli sittande i vagnen nära en boklåda.


Jag fick med mig barn på stan broschyren, en bok med vantmönster och en med virkade vantar, mössor och strumpor. Tristan valde tre böcker "Jobba jobba jämnt", "Nu ska vi köra" av Jan Lööf (som den 80-talist jag är så känner jag igen nästan alla bilder i boken från böcker jag själv läste som liten).


Den sista boken heter "Vi leker ute" av Kari Grossmann, en jätte fin bok med små bilder på varje sida och namn på vad de heter.

 Vi leker ute

            adlibris.com


Tristan gillar sidorna med kläder man har på sig ute och fordon. Igår och idag har han velat läsa den många gånger. Han sitter och tittar i den, pekar på bilderna och säger "där" och så ska jag svara vad det är. Nu i eftermiddag testade jag honom om han hade lärt sig några ord och faktiskt blev jag jätte förvånad när han pekade rätt på flera bilder.


Buss

Motorcykel

Traktor

Lastbil

Overall

Blöjor


Det viktigaste att känna till här i livet. Nu väntar vi bara på orden också.


Nu är jag sugen på att beställa den här boken från adlibris, såg även att det finns en som heter "Vi leker inne" som säkert skulle passa lika bra.

Vi leker inne

           adlibris.com

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 23 mars 2013 23:33

Jag och mamma besökte Torneå för några veckor sedan. Av en slump hittade vi en tygaffär som visade sig ha massa garn. Mattrasor i mängder. Vill man ha lite extra jobb och nysta själv kostade det bara 4.90 ?. Jag hittade ett jätte gulligt med små blom...

Av Linda - 7 mars 2013 00:16

Min kära vän Marie gav mig en väska full med underbara garner i härliga färger. Många av de var i ull och multifärgade. Blev förtjust i Big delight 07 från Drops och hittade ett perfekt mönster till det garnet. Men när halsduken väl var klar så kä...

Av Linda - 3 mars 2013 09:57

Av Linda - 3 mars 2013 09:45

Mitt pärlpysslande fortsätter och jag fick igårkväll erfara att det är skillnad på pärlor och pärlor. Skålen vi gjorde igår gav vi till min faster i present. Fyllde den med lite godis och hipps vipps var pärlorna en godisskål. På kvällen när ba...

Av Linda - 2 mars 2013 12:48

Hittade ett inlägg hos 101 nya idéer som handlade om nabbipärlor. Blev så sugen på att testa så fram åkte pyssellådan. Skålen gör man genom att smörja en ugnssäker skål med olja. Därefter lägger man ett lager med pärlor. Oljan gör så att pärlorna...

Ovido - Quiz & Flashcards