Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Roliga barnaktivitets tips

Av Linda - 30 januari 2011 17:50

Den här helgen har nästan bara bestått av barnaktiviteter och den har varit fantastiskt rolig.


Fredag:

Lek o bus landet, jag tycker det är lite dyrt med 120 kr men det finns verkligen massa med aktiviter och Tristan älskar att vara där. 3 timmar springer lätt iväg och man hinner inte bli less. Tycker ändå att det billigare och mindre alternativet Lekstad är bra nog till de här små.


Innan vi gick hem besökte vi Bokia och Tristan fick en ny bok, Lyssna på oss! Tut! Tut! Det är en bok med flikar där man ska leta efter olika bilar och när man hittar de så låter de. Jätte fin och Tristan gillade den verkligen.



Lördag:

Teater på majornas bibliotek, Hallå! vem är det som ringer?

Två kvinnor som spelade teater och sjöng med handdockor. Den handlar om en liten björn som precis har flyttat in och så ringer det flera olika djur som vill komma dit med olika saker. Barnen får vara delaktiga i teatern, sjunga med, knacka på och säga vad de olika sakerna heter.

Den var jätte bra och Tristan satt helt koncentrerad hela tiden. Först satt han ganska långt bak men flyttade längre och längre fram. Till slut satt han allra längst fram och diggade med i musiken.


Har du tid, möjlighet och lust, skynda dig och köp biljetter till föreställningen nästa helg (5/2) kl 12 på Landvetter bibliotek (obs biljetterna tar slut fort och släpps en vecka innan föreställningen). Värt ett besök.


Söndag:

    

Besök på sjöfartsmuseet och den nyöppnade barnavdelningen.

De har öppnat en ny avdelning bara för barnen där man kan krypa in i skrovet, klättra bland rep, leka med havsdjur och styra skeppet. Det finns även ett pysselrum där man får göra ett sjömonster.

  

Akvariet var spännande med alla fiskar och konstiga djur och det var kul att se på alla båtar/fartyg/skepp.

  

Inträdet kostar 40 kr för vuxna och gratis för barnen. Den här helgen var det gratis eftersom de invigde den nya avdelningen.


Jag har även hunnit lyxa till det lite för mig själv med sköna ansiktsprylar från Mary Kay och ett besök av Veronica Fasth. Kan starkt rekomendera ett hembesök av henne, få tips om produkter eller bara njuta av att få en fräsch hy eller make up.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 23 mars 2013 23:33

Jag och mamma besökte Torneå för några veckor sedan. Av en slump hittade vi en tygaffär som visade sig ha massa garn. Mattrasor i mängder. Vill man ha lite extra jobb och nysta själv kostade det bara 4.90 ?. Jag hittade ett jätte gulligt med små blom...

Av Linda - 7 mars 2013 00:16

Min kära vän Marie gav mig en väska full med underbara garner i härliga färger. Många av de var i ull och multifärgade. Blev förtjust i Big delight 07 från Drops och hittade ett perfekt mönster till det garnet. Men när halsduken väl var klar så kä...

Av Linda - 3 mars 2013 09:57

Av Linda - 3 mars 2013 09:45

Mitt pärlpysslande fortsätter och jag fick igårkväll erfara att det är skillnad på pärlor och pärlor. Skålen vi gjorde igår gav vi till min faster i present. Fyllde den med lite godis och hipps vipps var pärlorna en godisskål. På kvällen när ba...

Av Linda - 2 mars 2013 12:48

Hittade ett inlägg hos 101 nya idéer som handlade om nabbipärlor. Blev så sugen på att testa så fram åkte pyssellådan. Skålen gör man genom att smörja en ugnssäker skål med olja. Därefter lägger man ett lager med pärlor. Oljan gör så att pärlorna...

Skapa flashcards