Alla inlägg den 25 februari 2011

Av Linda - 25 februari 2011 17:00

Idag kom mitt efterlängtade paket från Kärleksfrö.

  

Paketet innehöll ett par byxor jag beställt som jag inte riktigt visste hur de skulle se ut. Har sett ett par liknande och ville att hon skulle försöka sy sådana. Resultatet blev helt fantastiskt med alla fina detaljer. Knälappar och mönstrat tyg i fickorna. Jag och Tristan var tvungen att vända ut och in på fickorna för att titta vad det fanns där inne. Vi hittade både brrrr (tåg) och bäääääääää (katt).


De är väldigt lekvänliga då de är mjuka och pösiga. Åker inte ner eller upp när han klättrar omkring.

De är även dansvänliga  

    

Av Linda - 25 februari 2011 16:45

Har nu fått höra från två olika håll (personer som såg plus förra veckan) att man inte ska ha flera pågående projekt samtidigt för att det tar en massa energi. Man ska avsluta sådant man börjar på och inte börja på nytt innan.


Under sportlovet så avslutade jag alla mina stick- & virkprojekt (utom ett som jag inte har tålamod att avsluta). Men under lovet och början på denna veckan så har jag även startat upp 2 (snart 6 projekt).

    

Två pågående projekt (sjalkragar)

  

Jerseygarn som jag testade att sticka halsduk i men det blev alldelens för kompakt och tjockt så nu ska det få bli en korg istället.


Jag tycker faktiskt om att ha flera projekt på gång samtidigt och det känns skönt att kunna varva mellan de olika. Kör man fast på det ena behöver man inte sitta med det utan kan byta till nåt annat och nästa gång man tar fram det så kanske det känns lättare.


Har idag besökt symässan i Göteborg, kajskul 8. Där hittade jag några bomullsgarner och tyg. Blev lite besviken på mässan då det fanns massa annat som jag inte riktigt tyckte hörde dit, smycken och sådant som på en marknad. Hade velat ha mer symaskiner och kanske något stället där man kunde få prova på någon handarbetsform. Pratade med en kvinna som satt och stickade pulsvärmare. Hon visade mig ett par som hon hade virkat med enbart smygmaskor, de var jätte fina så nu är jag sugen på att testa. Verkade ganska lätt, enda problemet kan väl bli att få dit tummen men det borde vara betydligt lättare än med fyra stickor.

    

Ska nog virka en vårmössa till skrutten av dessa, tycker den turkosa var så härlig.

Det randiga tyget är ett velourtyg som jag hittade i en fyndlåda det ska bli ett par byxor och det bruna är mudden till. Aptyget är ett jersey tyg som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Skulle velat ha en t-shirt i det men är inte så säker på att jag fixar att sy det. I annat fall blir det väl en mössa.  

Av Linda - 25 februari 2011 16:38

Periodvis är jag mycket inne på tradera och har faktiskt lyckats göra en del fynd på sista tiden.

Mest nöjd är jag med Tristans Cheap monday jeans och en ej sikke lej tröja som är ganska ljust röd med uggla på ryggen (den låg tyvärr i tvätten)

På bilden ser ni ett par nova star jeans, cheap monday jeans, gangstar mjukisar, sköldpadds me & i tröja och ett par Trotters kängor.


 Väntar på ett paket med Tretorns gummistövlar som är efterlängtade. Var på femmansport förra veckan och insåg att jag äntligen hade hittat ett par stövlar som Tristans höga fot kom ner i utan problem. Men priset på dem tycker jag är för mycket så på bussen hem gick jag in på tradera och vad hittade jag då, jo exakt de jag provade fast förra årets modell. 20 kr som hittat, hoppas bara de är lika fina som på bilden.  


Jag gillar att kunna fynda kläder som jag aldrig någonsin skulle betala för i butik.

Skapa flashcards