Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

Pågående projekt

Av Linda - 25 februari 2011 16:45

Har nu fått höra från två olika håll (personer som såg plus förra veckan) att man inte ska ha flera pågående projekt samtidigt för att det tar en massa energi. Man ska avsluta sådant man börjar på och inte börja på nytt innan.


Under sportlovet så avslutade jag alla mina stick- & virkprojekt (utom ett som jag inte har tålamod att avsluta). Men under lovet och början på denna veckan så har jag även startat upp 2 (snart 6 projekt).

    

Två pågående projekt (sjalkragar)

  

Jerseygarn som jag testade att sticka halsduk i men det blev alldelens för kompakt och tjockt så nu ska det få bli en korg istället.


Jag tycker faktiskt om att ha flera projekt på gång samtidigt och det känns skönt att kunna varva mellan de olika. Kör man fast på det ena behöver man inte sitta med det utan kan byta till nåt annat och nästa gång man tar fram det så kanske det känns lättare.


Har idag besökt symässan i Göteborg, kajskul 8. Där hittade jag några bomullsgarner och tyg. Blev lite besviken på mässan då det fanns massa annat som jag inte riktigt tyckte hörde dit, smycken och sådant som på en marknad. Hade velat ha mer symaskiner och kanske något stället där man kunde få prova på någon handarbetsform. Pratade med en kvinna som satt och stickade pulsvärmare. Hon visade mig ett par som hon hade virkat med enbart smygmaskor, de var jätte fina så nu är jag sugen på att testa. Verkade ganska lätt, enda problemet kan väl bli att få dit tummen men det borde vara betydligt lättare än med fyra stickor.

    

Ska nog virka en vårmössa till skrutten av dessa, tycker den turkosa var så härlig.

Det randiga tyget är ett velourtyg som jag hittade i en fyndlåda det ska bli ett par byxor och det bruna är mudden till. Aptyget är ett jersey tyg som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Skulle velat ha en t-shirt i det men är inte så säker på att jag fixar att sy det. I annat fall blir det väl en mössa.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 23 mars 2013 23:33

Jag och mamma besökte Torneå för några veckor sedan. Av en slump hittade vi en tygaffär som visade sig ha massa garn. Mattrasor i mängder. Vill man ha lite extra jobb och nysta själv kostade det bara 4.90 ?. Jag hittade ett jätte gulligt med små blom...

Av Linda - 7 mars 2013 00:16

Min kära vän Marie gav mig en väska full med underbara garner i härliga färger. Många av de var i ull och multifärgade. Blev förtjust i Big delight 07 från Drops och hittade ett perfekt mönster till det garnet. Men när halsduken väl var klar så kä...

Av Linda - 3 mars 2013 09:57

Av Linda - 3 mars 2013 09:45

Mitt pärlpysslande fortsätter och jag fick igårkväll erfara att det är skillnad på pärlor och pärlor. Skålen vi gjorde igår gav vi till min faster i present. Fyllde den med lite godis och hipps vipps var pärlorna en godisskål. På kvällen när ba...

Av Linda - 2 mars 2013 12:48

Hittade ett inlägg hos 101 nya idéer som handlade om nabbipärlor. Blev så sugen på att testa så fram åkte pyssellådan. Skålen gör man genom att smörja en ugnssäker skål med olja. Därefter lägger man ett lager med pärlor. Oljan gör så att pärlorna...

Ovido - Quiz & Flashcards