Direktlänk till inlägg 14 mars 2011

Kreativ helg

Av Linda - 14 mars 2011 21:09

Har haft en otroligt skön helg med massa mys, bokläsning och jag har fått vara kreativ. Det ger mig energi. Symaskinen, virknålen och tygtryckning åkte fram.

   


Resultatet blev, byxor och mössa åt skrutten.

    

Han var inte den lättaste modellen, lyckades fånga honom på vardagsrumsbordet. Tyget är brun/vit randig velour med en bred mudd upptill och nedtill. Insåg vilken extremt stor skillnad det är på köpesbyxstorlekar och mönsterstorlekar. Jag utgick från ett mönster som kunde förändras från 62-80, han har nu 92 och den enda jag gjorde var att jag förlängde benen och kortade av midjan. De blev rätt så långa och pösiga, hade säkert kunnat göra de i strl 74/80.

Mössan vägrade han ta på sig innan vi skulle gå ut och då var kameran långt borta. Vill fortfarande ha en t-shirt i aptyget, undra om jag vågar? Tröjor är inte min starka sida.


"Djungelpåse" till förskolan

Har fått plats på förskolan from 21 mars så jag sydde en påse där vi kan förvara lite extra kläder som kan hänga på förskolan. Ska beställa ett tryck där det står Tristan och stryka på det.

  

Han gillar sin nya påse och har redan stoppat ner en napp i den.


Tristan älskar tyget och skulle sitta på påsen i soffan (innan den var helt färdig) och stryka på den. Tillslut så tog jag tygsnutten som var kvar och la den i sängen sedan låg vi på tyget och läste böcker.


Tygtryckning på t-shirt blev lyckat. Tristan ville aldrig sluta men tyvärr tycker jag att färgen blev lite för ljus på vitt och det var svårt att få färgen jämnt och bra på schablonen.

  


Tillsist så har beställningen av mössa och sjalkrage slutförts. Det är illa med tid på kvällarna när man somnar tillsammans med sonen halv åtta. Men nu är det klart och nästa projekt kan startas.

      

Jenny du får blunda till paketet har anlänt.


Är så sugen på att sy om mina jeans till skrutten men vågar mig inte riktigt på det ännu. Skulle nog behöva en beskrivning så jag sprättar lös delarna rätt.


Har en tanke nu att jag ska sy bokstäver av fina tyger och hänga på snöre. Sedan ska jag sätta igång med korgen i jerseygarnet.


 
 
Ingen bild

Erika

15 mars 2011 10:59

Shit vad du pysslar! ..och vad duktig du är, jättefina saker. Själv virkar jag på en kökshandduk men det går sakta, sakta. Mina barn slukar min tid och jag är trött.

 
Linda

Linda

15 mars 2011 19:59

Tack! Ibland får jag mina il men inte är det ofta. Duktig du är som hinner med nåt pyssel överhuvudtaget.

http://bajsmamman.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 23 mars 2013 23:33

Jag och mamma besökte Torneå för några veckor sedan. Av en slump hittade vi en tygaffär som visade sig ha massa garn. Mattrasor i mängder. Vill man ha lite extra jobb och nysta själv kostade det bara 4.90 ?. Jag hittade ett jätte gulligt med små blom...

Av Linda - 7 mars 2013 00:16

Min kära vän Marie gav mig en väska full med underbara garner i härliga färger. Många av de var i ull och multifärgade. Blev förtjust i Big delight 07 från Drops och hittade ett perfekt mönster till det garnet. Men när halsduken väl var klar så kä...

Av Linda - 3 mars 2013 09:57

Av Linda - 3 mars 2013 09:45

Mitt pärlpysslande fortsätter och jag fick igårkväll erfara att det är skillnad på pärlor och pärlor. Skålen vi gjorde igår gav vi till min faster i present. Fyllde den med lite godis och hipps vipps var pärlorna en godisskål. På kvällen när ba...

Av Linda - 2 mars 2013 12:48

Hittade ett inlägg hos 101 nya idéer som handlade om nabbipärlor. Blev så sugen på att testa så fram åkte pyssellådan. Skålen gör man genom att smörja en ugnssäker skål med olja. Därefter lägger man ett lager med pärlor. Oljan gör så att pärlorna...

Ovido - Quiz & Flashcards