Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

Inskolning på förskolan

Av Linda - 31 mars 2011 20:08

Imorgon är sista inskolningsdagen och om allt går bra börjar Tristan som vanligt på förskolan på måndag.


Förra veckan började med sjuka pedagoger, två dagar på förskolan med pappa, en dag själv och sedan magsjuka. Hela helgen låg han i magsjuka och har varit dålig även måndag. Tisdag och onsdag var två ganska bra dagar förutom att han inte vill äta ännu så idag fick det bli några timmar på förskolan. Det hade gått jätte bra fast han ville inte äta där heller.


Idag gjorde jag mitt första besök där och nej det är inte världens roligaste ställe. Det är en gammal skola som de håller på och bygger om till förskola med två avdelningar (eller var det tre?). Rummen kändes väldigt kala och små men skrutten verkar gilla att vara där och det är ju det viktigaste. De jobbar på att det ska bli bättre och trevligare. Personalen är trevlig och det är ju en trygghet och de tycker att det går så bra för Tristan och att han är en sån glad kille. Skolgården ska vi inte ens tala om, en stor asfaltsplan utan någon som helst lekställning, sandlåda eller något annat. De ska tydligen bygga om den också och det är klart det tar tid men det blir inte så mycket utelek för barnen när de inte har någonstans att vara.


Imorgon ska vi på inskolningsmöte, ska bli intressant och se vad det är. För första gången ska jag sitta på andra sidan, för första gången är det inte jag som är pedagogen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 23 mars 2013 23:33

Jag och mamma besökte Torneå för några veckor sedan. Av en slump hittade vi en tygaffär som visade sig ha massa garn. Mattrasor i mängder. Vill man ha lite extra jobb och nysta själv kostade det bara 4.90 ?. Jag hittade ett jätte gulligt med små blom...

Av Linda - 7 mars 2013 00:16

Min kära vän Marie gav mig en väska full med underbara garner i härliga färger. Många av de var i ull och multifärgade. Blev förtjust i Big delight 07 från Drops och hittade ett perfekt mönster till det garnet. Men när halsduken väl var klar så kä...

Av Linda - 3 mars 2013 09:57

Av Linda - 3 mars 2013 09:45

Mitt pärlpysslande fortsätter och jag fick igårkväll erfara att det är skillnad på pärlor och pärlor. Skålen vi gjorde igår gav vi till min faster i present. Fyllde den med lite godis och hipps vipps var pärlorna en godisskål. På kvällen när ba...

Av Linda - 2 mars 2013 12:48

Hittade ett inlägg hos 101 nya idéer som handlade om nabbipärlor. Blev så sugen på att testa så fram åkte pyssellådan. Skålen gör man genom att smörja en ugnssäker skål med olja. Därefter lägger man ett lager med pärlor. Oljan gör så att pärlorna...

Ovido - Quiz & Flashcards