Direktlänk till inlägg 18 april 2011

Baby och barn mässan

Av Linda - 18 april 2011 19:59

Här är det vår och så här cool var min son förra veckan när han var ute med pappa och gungade.

  


I helgen besökte vi baby och barn mässan. Det var massor med människor och inte det lättaste att ta sig fram med barnvagn. Men absolut värt det. Blev glatt överraskad detta året då förra kändes som en riktig besvikelse. Hittade dock inte så mycket att köpa men en massa saker som jag vill beställa. Just nu är jag väldigt sugen på att beställa en tavla. Den här hos Studio Nele http://studionele.se/product.html/tuff-tuff-tuff?category_id=5


Tristan fick leka hos Clownerna, i sandlådan hos en leksaksförsäljare och gå på musik föreställning.

 

Sedan somnade han och jag hann gå runt lite i lugn och ro och titta. Hos folksam stannade vi till för att rita lite innan vi skulle gå hem och då fick Tristan ett pussel. Jätte fint med 6 bitar föreställandes två hästar. Men oj så svårt det är att lägga pussel men han har gjort många bra försök.


Jag hittade en cool dress jag ville köpa till lilleman men den enda färgen som fanns i hans storlek var cerise och det kändes inte jätte kul. Det var byxa och tröja med luva och draktaggar på ben, ärmar och luva. Hade gärna velat ha den i grönt med orange. Tyvärr la jag inte på minne vad företaget hette, tror att märket var Lipfish men googlar jag på det så hittar jag inga kläder som ser ut som de jag såg.


Med oss hem fick vi också massa erbjudanden, smakprover från småfolk, tandborstar från folktandvården, drickflaska, glas med sugrör på, lastbil och traktor till sandlådan och en rutig skjorta med en traktor på.


Känner mig nöjd och hoppas jag kommer komma tillbaka till mässan nåt år.


Jag har lyckats få ryggskott och känner mig mer ofärdig än skruttens gammelmormor som är 91. Har mest legat hemma på soffan och vilat de senaste dagarna och försökt virka i liggställning (blir fruktansvärt trött i armarna när jag ligger och virkar). Fick förra helgen en beställning på 10 gobitar till långfredag, har aldrig virkat sådant tidigare och det var himla roligt. Fort gick det också och nu är jag sugen på att fortsätta och virka till skruttens spis. Mormor har önskat sig ett fika av skrutten nästa gång de ses så då får jag väl ordna det.


Vi fick besök av Emma i eftermiddag, riktigt skönt var det med någon som orkade krypa runt på golvet med skrutten och som även kunde hålla mig sällskap och prata med mig när jag låg på soffan.


Känns som att det var en evighet sedan jag bloggade, har ju även hunnit med symässa på denna veckan. Där hittade jag tyg, mönster till en huvtröja och mönster på en virkad skallra och gobitarna förstås.

http://butik.kameleontdesign.se/tyger/jersey/jersey-monstrad/jersey-fordon-svart-vit/

Det här tyget åkte med hem. Skulle skrutten få välja skulle han vilja gå omkring och bära på det redan nu men jag måste bestämma mig för vad jag ska sy först.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 23 mars 2013 23:33

Jag och mamma besökte Torneå för några veckor sedan. Av en slump hittade vi en tygaffär som visade sig ha massa garn. Mattrasor i mängder. Vill man ha lite extra jobb och nysta själv kostade det bara 4.90 ?. Jag hittade ett jätte gulligt med små blom...

Av Linda - 7 mars 2013 00:16

Min kära vän Marie gav mig en väska full med underbara garner i härliga färger. Många av de var i ull och multifärgade. Blev förtjust i Big delight 07 från Drops och hittade ett perfekt mönster till det garnet. Men när halsduken väl var klar så kä...

Av Linda - 3 mars 2013 09:57

Av Linda - 3 mars 2013 09:45

Mitt pärlpysslande fortsätter och jag fick igårkväll erfara att det är skillnad på pärlor och pärlor. Skålen vi gjorde igår gav vi till min faster i present. Fyllde den med lite godis och hipps vipps var pärlorna en godisskål. På kvällen när ba...

Av Linda - 2 mars 2013 12:48

Hittade ett inlägg hos 101 nya idéer som handlade om nabbipärlor. Blev så sugen på att testa så fram åkte pyssellådan. Skålen gör man genom att smörja en ugnssäker skål med olja. Därefter lägger man ett lager med pärlor. Oljan gör så att pärlorna...

Skapa flashcards