Direktlänk till inlägg 25 april 2011

Påskhelg och snor

Av Linda - 25 april 2011 22:07

 

Mitt påsklov började med ett ryggskott och liggläge. Efter några kryplekar med skrutten så började det släppa på onsdag men en ordentlig förkylning drabbade lilleman istället. Den vill tydligen inte släppa taget för han hostar och snorar om vartannat. Som tur är så har han varit väldigt pigg och vi har kunnat leka ute i det härliga vårvädret ändå. Har nu tvättat nallen tre gånger (kräk) och ikväll var den genomblöt när han skulle nattas. Ingen annan nalle dög och tårarna sprutade. Måste försöka hitta en likadan nalle men efter att ha sökt i nästan en timme på nätet börjar jag ge upp. Någon som har sett en sovande Bukowski nalle på någon butik?

Faster har ni någon kvar i butiken?


Hela påsken har vi spenderat på Orust, lekt i grushögar och sandlåda, tittat på hästar och båtar, krattat löv och rensat rabatter. Grillat korv och myst.

             

"Bolles" grushög var riktigt rolig att leka i


        

Tristans pappa byggde en jätte fin sandlåda och där hamnade även båda fastrarn


     

Ingen höjdskräck och hjälpa till med takbytet hade han nog velat göra även på taket.


      


Nu tillbaka i Göteborg och här är det grönt på gräset, löven har slagit ut, träden blommar och det är varmt.

 

 
 
Marie

Marie

26 april 2011 14:31

VIlken härlig bild på dig och T!

http://www.karleksfro.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 23 mars 2013 23:33

Jag och mamma besökte Torneå för några veckor sedan. Av en slump hittade vi en tygaffär som visade sig ha massa garn. Mattrasor i mängder. Vill man ha lite extra jobb och nysta själv kostade det bara 4.90 ?. Jag hittade ett jätte gulligt med små blom...

Av Linda - 7 mars 2013 00:16

Min kära vän Marie gav mig en väska full med underbara garner i härliga färger. Många av de var i ull och multifärgade. Blev förtjust i Big delight 07 från Drops och hittade ett perfekt mönster till det garnet. Men när halsduken väl var klar så kä...

Av Linda - 3 mars 2013 09:57

Av Linda - 3 mars 2013 09:45

Mitt pärlpysslande fortsätter och jag fick igårkväll erfara att det är skillnad på pärlor och pärlor. Skålen vi gjorde igår gav vi till min faster i present. Fyllde den med lite godis och hipps vipps var pärlorna en godisskål. På kvällen när ba...

Av Linda - 2 mars 2013 12:48

Hittade ett inlägg hos 101 nya idéer som handlade om nabbipärlor. Blev så sugen på att testa så fram åkte pyssellådan. Skålen gör man genom att smörja en ugnssäker skål med olja. Därefter lägger man ett lager med pärlor. Oljan gör så att pärlorna...

Skapa flashcards