Direktlänk till inlägg 30 april 2011

Kalas

Av Linda - 30 april 2011 22:23

Har varit på kalas idag och firat Tristans farfar som fyllde 60 år och ätit massa god mat och en av de godaste tårtorna jag någonsin ätit.

Lime%20Hallon%20(2004) 

Bild och text hämtad från http://www.steinbrenner-nyberg.se/nyheter

Lime Hallon (2004)
Italiensk maräng sveper in en botten av sockerkaka och en smått syrlig limefromage. Ovanpå tronar ett berg av hallon i gele
 

Den var helt underbar, den liksom smälte i munnen och marängen var i fluff konsistens.


Var givetvis tvungen uppdatera skruttens garderob innan kalaset med något fint och hittade då det här.

 

Blev helt kär i kläderna och är så glad att jag bara behövde springa in i två butiker innan jag hittade rätt storlek.


 

Här sitter mitt hjärta i soffan hemma igen från kalaset och en aningens trött. Fanns några andra barn där också som han lekte med och de satt inte still en enda sekund.


Nallen han har i famnen är den beryktade bukowskinallen. Min snälla faster skickade en ny till Tristan så nu har han två, men tror ni att han vill ha den andra. Nej då den luktar väl inte lika skitigt och den är väl alldelens för gosig. Så typiskt men tack snälla Gun-Marie för att du ansträngde dig och skickade en ny till oss. Den får komma till användning senare.


 

Det här linnet kom med posten igår, ett linne från http://karleksfro.se

Jag älskar verkligen det här tyget och Tristan blev jätte glad när han såg alla traktorer. När han fick paketet satt han och höll i linnet och bara tittade på det. Idag fick han ta på sig det och då pekade han på magen "e där? e där? mamma e där?" fanns alldelens för många traktor att fråga om.


Under "sjukveckan" har vi lekt en hel del inne och dockan har åkt fram vid ett flertal tillfällen. Han lägger den på mattan, ligger bredvid och tittar på den. Den har även blivit matad med ett härligt slurpande ljud och blöjbyte (utan blöja).

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 23 mars 2013 23:33

Jag och mamma besökte Torneå för några veckor sedan. Av en slump hittade vi en tygaffär som visade sig ha massa garn. Mattrasor i mängder. Vill man ha lite extra jobb och nysta själv kostade det bara 4.90 ?. Jag hittade ett jätte gulligt med små blom...

Av Linda - 7 mars 2013 00:16

Min kära vän Marie gav mig en väska full med underbara garner i härliga färger. Många av de var i ull och multifärgade. Blev förtjust i Big delight 07 från Drops och hittade ett perfekt mönster till det garnet. Men när halsduken väl var klar så kä...

Av Linda - 3 mars 2013 09:57

Av Linda - 3 mars 2013 09:45

Mitt pärlpysslande fortsätter och jag fick igårkväll erfara att det är skillnad på pärlor och pärlor. Skålen vi gjorde igår gav vi till min faster i present. Fyllde den med lite godis och hipps vipps var pärlorna en godisskål. På kvällen när ba...

Av Linda - 2 mars 2013 12:48

Hittade ett inlägg hos 101 nya idéer som handlade om nabbipärlor. Blev så sugen på att testa så fram åkte pyssellådan. Skålen gör man genom att smörja en ugnssäker skål med olja. Därefter lägger man ett lager med pärlor. Oljan gör så att pärlorna...

Ovido - Quiz & Flashcards