Alla inlägg den 18 juni 2011

Av Linda - 18 juni 2011 19:33

Lovade en bild på min donut men har verkligen inte haft ork de senaste två veckorna för att blogga. Nu är även min jobbdator lämnad och jag känner mig lite mer handikappad. Det här med att använda mac är inte min starka sida. Gissar att sommarens blogginlägg kommer bli få.


Men nu är det dags för er att få se min donut.

En donut som inte har fått glasyr ännu och så en med smarties. Min hallon bakelse och så en citron med hallonsås, grädde och ett hallon på.


Nu är det sommar, semester och jag hoppas att jag ska få tid och lust att virka lite mer. Är fortfarande sugen på att virka mat och glass.


Om tre veckor flyttar jag och Tristan till norrbotten och när sambon kommer med flyttlasset några veckor senare gissar jag att all tid kommer att gå åt till vårt hus. Ska bli så roligt och spännande att få flytta in i ett hus, ha en egen gräsmatta och en altan man kan kliva direkt ut på. Vi kommer att bo i Kalix i ca 2 år och får då hyra huset. Kanon känns det och vi har haft sånt flyt, Tristan kommer förmodligen få plats på en friförskola som ligger på andra sidan häcken från vårt hus. Jag har pratat med två rektorer och hoppas någon är intresserad av en vikarie eller ännu hellre att de vill anställa en tjockis. 


På torsdag har Tristan sin sista dag på förskolan här i Göteborg, ska bli jätte skönt att slippa det där stället även om jag tror att Tristan har trivts rätt bra. De ska ha ett litet midsommarfirande, en perfekt avslutning, så idag var jag och skrutten ner på stan och köpte honom en midsommarkrans. Hade tänkt börja virka en men insåg att det kommer jag aldrig hinna eftersom jag har tänkt packa hela veckan.


Det är en Oskar och Ellen som jag köpte på Lillasyster. Han är så söt i den.


Vi hann med ett djurparksbesök i Borås förra helgen. Det första lilleman sa när han såg djuren var "wow wow". Sedan tror jag det blev lite väl många djur och det var jobbigt att inte få springa in till djuren men det var mycket trevligt. Jag tycker att vargar är fruktansvärt obehagliga och när jag fick se en live för första gången i mitt liv så reste sig håren på hela kroppen. Känner fortfarande att det är det sista djuret jag vill träffa på i skogen.


Jenny och Tristan spanar in fåren, de gillade att bli kliad och bräket högt och ljudligt så Tristan fick sig ett gott skratt.  

Elefanten är en favorit och det var spännande att se när han tog gräs och åt upp, som en gräsklippare.  

I slutet av parken hittade Tristan den här traktorn som han extremt gärna satt på men blev helt galen när jag lyfte av honom ifrån för att de andra barnen skulle få en chans att sitta. Lockade med kossor och grisar men vad hjälpte det. 


Har även fått lära mig av min käre son att ellens mat är numera sand (älgen fick sand av honom och den tittade väldigt förvånat när den lilla handen kom in genom staketet med sand.   

Skapa flashcards