Alla inlägg den 4 juli 2011

Av Linda - 4 juli 2011 13:38

Inte riktigt vad jag hade tänkt mig.

Onsdag innan midsommar började få värk i magen. Har en tidigare diagnos Ulcerös colit som sedan blivit en förmodad IBS diagnos. Antog först att det var tarmarna som var dåliga igen men på torsdag fick jag sån enorm värk efter att vi hade varit på sommaravslutning på förskolan. Jag ringde min barnmorska och hon tyckte att jag skulle åka in och göra ett ultraljud för att se så att det inte var något med lilla bebisen.


Jag ringde antenatal och åkte in så fort jag kunde (en timme tog det innan jag hade hämtat sambon och lite bilkö). Fick komma in rätt snabbt och hon konstaterade att allt var ok med bebis men när hon började kläma på min mage och jag skrek till av smärta beslutade hon direkt att lägga in mig.


Fick ta prover innan jag tillslut fick åka upp på special BB, kändes lite konstigt att komma in där men de är ju noggranna och undersöker allt som har med barnet att göra. Ingen hittade något som kunde vara fel så de ville ha en konsultation av kirurgen och satte dropp. Att ligga på BB och vänta på kirurger vill jag inte göra mer, förstår inte varför jag inte kunde få bli inlagd där istället gissar att allt hade gått lite fortare.


Fredag och midsommar, kändes så tråkigt att ligga där och vänta på kirurgen. Vi hade bestämt oss för att fira midsommar med släkten på Orust men så blev det verkligen inte för min del. Jag blev inlagd till måndag med en förmodad blindtarm som de inte riktigt kunde besluta om de skulle plocka bort eller inte. Varje dag har jag legat och väntat på att få veta vad som skulle hända. Mina infektionsvärden steg rätt snabbt och efter en dag med antibiotika och fortsatt dropp så började de sjunka. Inga jordgubbar blev det på midsommar och ingen annan mat heller. Fick börja äta på måndag och blev äntligen utskriven på måndagen.


Fredag veckan efter midsommar var första dagen utan värk, illamående och yrsel. Det tog ett tag att bli fri den onda blindtarmen och förhoppningsvis är den så pass läkt att jag inte får tillbaka problemen innan förlossningen. Kirurgen sa att jag förmodligen får operar mig efter det men man kan ju alltid hoppas.


Sen kom äntligen helgen jag längtat efter, bad och sol en hel helg.

Så var det det här med att vända bilder på mac, ni får vrida på huvudet istället för att kunna se superklättraren. Han är så duktig och smidig  


Kvällsdopp med en sovandes skrutt     

Bada är så fantastiskt roligt och han vill aldrig kliva upp. Inte ens när läpparna börjar bli blå och hela kroppen skakar    

Ovido - Quiz & Flashcards