Direktlänk till inlägg 17 juli 2011

Sol och poolplask

Av Linda - 17 juli 2011 20:41

Nu har vi landat hos mamma och pappa. För min del är det ren rekreation, man ser honom var han än är och det finns massor att leka med. Vi badar pool hos grannen, i lilla poolen på tomten hos mormor och morfar, kör med den nya fina traktorn han fick av sin morbror, hjälper morfar att bygga och bara njuter. Hans favoritkompisar är grannens tjejer, de pratar han om när han vaknar och innan han somnar.


Imorse var han ute halv nio med morfar och fyllde poolen, när den var fylld var det dags för frukost och sedan har han badat hela dagen. Till och med när det började småregna så skulle han i vattnet.


       


Var upp på vinden hos mamma och pappa och hittade lite leksaker som jag och min bror har haft. Playmobil gillade han verkligen och så bygger vi förstås med duplo och lägger pussel. Någon som vet var man kan hitta lite svårare pussel som ändå är typ knoppussel?



I torsdags var jag på anställningsintervju i Kalix på en högstadieskola. Nu håller jag tummarna att de vill ha mig fastän jag bara kan jobba i två månader. Vi var sex sökande på tjänsten och jag ligger förmodligen inte på prio ett, tyvärr. Kan alltid hoppas på många vik annars. Var förbi och tittade på blivande bostaden. Huset ligger på en väldigt lugn gata och av att döma genom fönstret så kan det där nog bli bra. Nu vill jag att möblerna kommer och alla våra flyttkartonger så vi får börja göra iordning.


Söker en växasäng, lite bredare modell om det är någon som har och vill sälja. ca 80-90 bred får den gärna vara.

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 23 mars 2013 23:33

Jag och mamma besökte Torneå för några veckor sedan. Av en slump hittade vi en tygaffär som visade sig ha massa garn. Mattrasor i mängder. Vill man ha lite extra jobb och nysta själv kostade det bara 4.90 ?. Jag hittade ett jätte gulligt med små blom...

Av Linda - 7 mars 2013 00:16

Min kära vän Marie gav mig en väska full med underbara garner i härliga färger. Många av de var i ull och multifärgade. Blev förtjust i Big delight 07 från Drops och hittade ett perfekt mönster till det garnet. Men när halsduken väl var klar så kä...

Av Linda - 3 mars 2013 09:57

Av Linda - 3 mars 2013 09:45

Mitt pärlpysslande fortsätter och jag fick igårkväll erfara att det är skillnad på pärlor och pärlor. Skålen vi gjorde igår gav vi till min faster i present. Fyllde den med lite godis och hipps vipps var pärlorna en godisskål. På kvällen när ba...

Av Linda - 2 mars 2013 12:48

Hittade ett inlägg hos 101 nya idéer som handlade om nabbipärlor. Blev så sugen på att testa så fram åkte pyssellådan. Skålen gör man genom att smörja en ugnssäker skål med olja. Därefter lägger man ett lager med pärlor. Oljan gör så att pärlorna...

Ovido - Quiz & Flashcards