Direktlänk till inlägg 23 augusti 2011

Norrskenet, en underbar förskola

Av Linda - 23 augusti 2011 19:32

Idag känns livet verkligen på topp.

Hela vår lilla familj verkar vara nöjd med sin vardag. Jag har haft en helt underbar klass idag. Mina två första lektioner på skolan har gått jätte bra och jag känner verkligen att jag vet vad jag pysslar med i klassrummet igen. Känner mig inte stressad längre och jag känner mig lugn i hela kroppen.


Tristan trivs super bra på sin förskola och har idag varit sin första hela dag. Jag har ett rätt bra schema och är 7 minuter från honom (när jag cyklar) så han slipper ha så långa dagar. Idag var första gången som jag lämnade och hämtade Tristan, det var också första gången jag var in och titta på lokalerna och träffade personalen.


Jag är så glad att han går på Norrskenet i Kalix http://www.nsfriskola.se/V%C3%A5raskolor/NorrskenetKalix.aspx , personalen är helt underbara och det är jätte trevliga lokaler. Saknar verkligen inte vår förskola i Göteborg där det kändes som att han var instängd på en institution. Tristan verkar också trivas jätte bra för han pratar mycket om personalen och om att de ska leka, det är inte helt lätt att få hem honom. De är så mån om honom och de är inte helt fast i tidpunkter utan kan rucka lite på de så att det passar alla. Nu har ju Tristan haft världens lyxinskolning, han har varit ensam med två pedagoger och är hittils den enda som är helt inskolad. Så småningom ska de vara 11 st. Är lite orolig att han ska känna att det är hans saker och hans fröknar men de verkar vara duktiga pedagoger och löser säkert det i så fall.


Har varit hos barnmorskan idag. Allt ser bra ut utom mina järnvärden (fortfarande). Nu har jag ändå varit noga med att ta mina järntabletter fastän magen har pajat helt men hbt går upp så långsamt. Fick ny ordination, blutsaft + tabletterna, stackars min tarm. Men det är bara att bita ihop, 9 veckor kvar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 23 mars 2013 23:33

Jag och mamma besökte Torneå för några veckor sedan. Av en slump hittade vi en tygaffär som visade sig ha massa garn. Mattrasor i mängder. Vill man ha lite extra jobb och nysta själv kostade det bara 4.90 ?. Jag hittade ett jätte gulligt med små blom...

Av Linda - 7 mars 2013 00:16

Min kära vän Marie gav mig en väska full med underbara garner i härliga färger. Många av de var i ull och multifärgade. Blev förtjust i Big delight 07 från Drops och hittade ett perfekt mönster till det garnet. Men när halsduken väl var klar så kä...

Av Linda - 3 mars 2013 09:57

Av Linda - 3 mars 2013 09:45

Mitt pärlpysslande fortsätter och jag fick igårkväll erfara att det är skillnad på pärlor och pärlor. Skålen vi gjorde igår gav vi till min faster i present. Fyllde den med lite godis och hipps vipps var pärlorna en godisskål. På kvällen när ba...

Av Linda - 2 mars 2013 12:48

Hittade ett inlägg hos 101 nya idéer som handlade om nabbipärlor. Blev så sugen på att testa så fram åkte pyssellådan. Skålen gör man genom att smörja en ugnssäker skål med olja. Därefter lägger man ett lager med pärlor. Oljan gör så att pärlorna...

Ovido - Quiz & Flashcards