Alla inlägg den 29 augusti 2011

Av Linda - 29 augusti 2011 21:16

Är totalt slut i min kropp idag, tre lektioner på en och samma dag känns verkligen. Det gick segt att cykla hem från jobbet. En springande Tristan som ropade mamma när jag  kom till förksolan gjorde ändå dagen lite lättare. Imorgon har jag sovmorgon och det ska bli riktigt skönt att kunna ta det lite lugnt på morgonen.


Det går fortfarande lika bra för Tristan på förskolan och jag jobbar på. Huset börjar äntligen ta form och snart är alla kartonger bortblåsta (eller gömda i garaget).


Tristan och hans tremänning Nila leker, bilden är tagen hos mina föräldrar i sommar

 

Tristan har börjat leka en lek där han går och handlar och han är så sjukt söt när han leker det. Han tar sin lilla kundvagn och lägger ner korv, mjölk, en påse med glassar och pengar och lite andra varor. Sedan lägger han sin docka i soffan i vardagsrummet. Nu är det dags att gå och handla i affären. Affären är dockan och dockan heter Mona. Hos Mona handlar man glass, korv och mjölk och pengarna lägger han hos henne.

Det roliga med den här leken är att Mona är hon som jobbar på affären där mormor och morfar bor och av henne får han alltid smaka korv och en gång har han fått smaka glass.


Han har hittat sin favoritbok som jag måste läsa varje kväll, börjar bli lite less och kan den snart utantill men det är roligt att han hittat en favorit. Vi läser varje kväll "Aja baja Alfons Åberg" plus en Alfons till men den andra kan variera. Det är riktigt mysigt att krypa ner i hans säng, läsa lite Alfons, ligga och småprata om dagen hur den har varit och sedan somna med mitt lilla gosbarn. Börjar dock bli lite svårt att ta sig upp på ett smidigt sätt, snart får jag nog natta honom sittandes.

Skapa flashcards