Direktlänk till inlägg 10 september 2011

Fordonsbyxor och mössa

Av Linda - 10 september 2011 20:35

Hösten är här, ljusen lyser upp huset och det känns i luften att sommarvärmen är borta även om det idag var riktigt skönt ute

 

Mitt lilla skruttbarn är inte helt lätt att fånga på bild när man vill.


 

Så här höll han på och gömde sig när jag skulle ta bild på den nya byxorna, en riktig busunge.


Idag har vi varit och köpt nya gummistövlar och galonhandskar. Tristan har full koll på vems mamma som jobbar i butikerna här i Kalix. Han hade t.o.m turen att få träffa en av sina dagiskompisar där.


När vi hade ätit och vilat så var vi tvungen att gå ut och testa om skorna var bra och gissa om det plaskades i alla vattenpölar.




Till höger i bakgrunden skymtar ni Tristans nya förskola.  

  Här är Tristan med sin nya fordonsmössa.


Har sytt ett par jeans med biltyg i stjärten men de var inte till belåtenhet idag när vi provade de och jag känner mig inte helt nöjd med midjan på de. Får fundera ut något nytt och sy om de lite, annars tycker jag att de blev riktigt tuffa. Lägger ut en bild när jag är nöjd med de. 


Den här lilla lappen fick Tristan en morgon av en tjej på förskolan, han är en riktig tjejtjusare. De små attackerar och pussar honom och de stora ritar kärleksbrev.

(fattar tyvärr fortfarande inte hur man gör när man vänder bilderna på Mac)


När vi kom hem den dagen så gick han in med lappen i sitt rum och ville att vi skulle hänga upp den ovanför sängen. Han är för söt.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Linda - 23 mars 2013 23:33

Jag och mamma besökte Torneå för några veckor sedan. Av en slump hittade vi en tygaffär som visade sig ha massa garn. Mattrasor i mängder. Vill man ha lite extra jobb och nysta själv kostade det bara 4.90 ?. Jag hittade ett jätte gulligt med små blom...

Av Linda - 7 mars 2013 00:16

Min kära vän Marie gav mig en väska full med underbara garner i härliga färger. Många av de var i ull och multifärgade. Blev förtjust i Big delight 07 från Drops och hittade ett perfekt mönster till det garnet. Men när halsduken väl var klar så kä...

Av Linda - 3 mars 2013 09:57

Av Linda - 3 mars 2013 09:45

Mitt pärlpysslande fortsätter och jag fick igårkväll erfara att det är skillnad på pärlor och pärlor. Skålen vi gjorde igår gav vi till min faster i present. Fyllde den med lite godis och hipps vipps var pärlorna en godisskål. På kvällen när ba...

Av Linda - 2 mars 2013 12:48

Hittade ett inlägg hos 101 nya idéer som handlade om nabbipärlor. Blev så sugen på att testa så fram åkte pyssellådan. Skålen gör man genom att smörja en ugnssäker skål med olja. Därefter lägger man ett lager med pärlor. Oljan gör så att pärlorna...

Skapa flashcards