Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Linda - 14 oktober 2011 21:48

...eller hur var det nu.

Jag tycker ju inte alls om rosa men mina senaste skor var rosa och min nya sjal som jag stickat är verkligen rosa.

Ok jag tycker det är rätt fint.

Har hittat fantastiskt garn, Adeles mohair och Ribon yarn. Underbart ulligt mysigt och helt perfekt till en ny sjalkrage.

 

Min modell hade lite svårt för att göra som fotografen sa 


Nu är jag sugen på mer stickning. Skulle helst vilja ha en lång sjalkrage som man kan vira två varv, stickad i eskimo blandat med ribon yarn. Vågar tyvärr inte ens tänka på vad den kommer att kosta. Det kommer nog sluta med att det bara blir eskimo.


Hittade det här mönstret på en mössa + vantar

http://garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=134&d_id=10&lang=se&t=Setet+best%C3%A5r+av%3A+Stickad+DROPS+m%C3%B6ssa+och+vantar+i+%E2%80%9DEskimo%E2%80%9D+eller+

Har tyvärr inget tålamod för att sticka efter mönster så under dagens tripp till Finland köpte jag den här.

Nu önskar jag ändå att någon skulle vilja sticka den andra till mig istället. Måste nog fjäska för mina nära och kära som är stickkunniga.


Gjorde riktigt fynd till Tristan. Skor för mer än halva priset i jmf med vad de kostar i Sverige, lite lakrits (så klart) och annat smått och gott. TEX hade massa intressanta saker att titta på men vi hade inte tiden, de ska absolut få ett besök snart igen.

Tristans nya skor, de ser mörkare ut i verkligheten. Han ville helst ha ett par rosa men de fanns inte i hans storlek. Annars var både mamma och pappa helt inställd på att han skulle få den färg han ville ha.


Ny gosig vintermössa är skön att ha på sig när man dricker kvällsvälling


   

 

Ovido - Quiz & Flashcards