Alla inlägg den 25 oktober 2011

Av Linda - 25 oktober 2011 10:52

Hittade ett mönster på Drops hemsida där de hade stickat en sjalkrage/halsvärmare i garnet Eskimo. Den såg riktigt mysig ut och jag gillar att sticka med stora stickor så den här passade mig perfekt.

På garnaffären i Kalix har de inte garnstudios garner men Marks och Kattens har ett liknande och resultatet blev verkligen gosigt.

 

Skulle vilja hitta ett enkelt mössmönster till eskimo så att jag får mig en matchande mössa i det enfärgade garnet och i det mönstrade skulle jag vilja orka med att göra ett par vantar. Men det får bli ett senare projekt

 


Skrev tidigare om kuddarna till Tristans säng, här kommer bild på resultatet.

 

Djungelkudden är favoriten. Den ska ha sova med och gärna gå och dra omkring på.

Känns lyckat när sonen vill ha med en kudde överallt när han leker.

Ovido - Quiz & Flashcards