Alla inlägg under november 2011

Av Linda - 12 november 2011 22:51

Mitt lilla hjärta har haft sån magknip idag. Vet inte om det beror på nåt jag har ätit eller att hon sväljer massa luft när hon äter. När hon väl somnade in passade jag på att sy och det blev väldigt prickigt.


Blöjfodral, ett till Tristan (hur länge han nu behöver använda det, nu gör han allt på pottan) och ett till Jolie. Jolies är fodrat med blått. Tack Marie/Kärleksfrö för mönstret.



Den lilla påsen är en nappåse till Jolie med ett sidenband som dragsko. Mitt sista projekt ikväll blev en syskonkudde med bokstäver i fleece.



  

Den andra sidan av kudden.


Nu är jag superpepp på att sy mer men klockan börjar bli mycket, jag hoppas det håller i sig.

Av Linda - 10 november 2011 23:04

Och när man kan gå på pottan, byta kläder, tvätta händer och tänder och hälla upp i glaset själv ja då kan man också skoja med mamma.

När Tristan ska ta på sig pyjamasen kan det bli så här istället.


   


Idag har vi besökt ortopeden för en kontroll av lillasysters höfter, allt såg fint ut och vi är glada att slippa Frejka kudden den här gången.

BVC har gjort hembesök och vägt Jolie, hon väger nu 3745 och går långsamt upp i vikt. Nu avvaktar vi till nästa veckas besök och vägning innan vi börjar fundera på ersättning. Jag jämförde barnens vikt och när Tristan var 9 dagar vägde han dryga 4 kg, hon är en spinkigare kopia av sin bror.

Av Linda - 8 november 2011 22:48

Och visst brann det på den vackra himlen igår.

 


En klok kvinna sa "Nu ska vi ju snart ha jul och då ska vi inte banta. Vi bantar inför beach 2012 istället så kan vi svulla nu"


Sagt och gjort

       


Som tur är så har jag en dotter som styr mitt matintag och hon verkar satsa på en smal mamma till jul. Jag hoppas hon snart vill ligga på soffan en stund, helst innan teet har kallnat. Receptet hittade jag i nyaste Hemmets veckotidning.


Imorgon kommer sköterskan från BVC hit på ett första besök och kontroll. Ska bli kul att se hur mycket hon väger nu. Lilla naveln ramlade av idag och hon är en pärla på att sova på nätterna. Sista måltiden äter hon vid två-tre och sover sedan till åtta-nio. Det är underbart att vakna utvilad.

Av Linda - 7 november 2011 15:27

Nu kan du vinna en personlig tavla på Hildashem.se

De är super fina och jag hoppas verkligen jag vinner en till min lilla skruttunge.


http://www.hildashem.se/2011/11/vinn-personlig-barntavla.html


Gå in och tävla du också!

Av Linda - 3 november 2011 22:15

 


"Lilla näsan"


 


"Lilla foten"

Av Linda - 3 november 2011 11:09

 

Lördag 29/10 föddes vår lilla Jolie Fanny Birgitta med raketfart.

En välskapt liten tös på 3850 g och 52 cm kom ut på ett akutrum på Sunderbyns sjukhus efter en liten biltur på 8 mil. Vattnet gick inne på ICA i Kalix och 1 h och 45 min senare var hon född.

Lite chockad var jag efteråt och fattade inte riktigt vad som hade hänt men nu känns det rätt skönt att allt var över så snabbt. Vi är hemma, mår bra och njuter av att inte längre vara tre utan fyra.


Storebror har helt plötsligt blivit jätte stor, jätte tung och jätte duktig. Igår och idag har han gått på pottan själv flera gånger och varit utan blöjor. Känner mig som världens stoltaste mamma.

Ovido - Quiz & Flashcards