Alla inlägg den 4 december 2011

Av Linda - 4 december 2011 22:20

Nu är den klar och jag är nöjd.

Mönstret är från början en hängselklänning från Stoff och stil i strl 74. Jag sydde in den och gjorde halsringningen större.  Hängslena har jag sytt ihop och sömmen har jag dolt med virkade hjärtan. Har även satt ett virkat hjärta längst ner. Tycker de gjorde hela klänningen. Känner mig riktigt nöjd med min första klänning och nu kan jag definitivt tänka mig att sy en till. Skulle dock vilja ha ett mönster som stämmer lite bättre från start.


   


I torsdags var vi på BVC, hon hade gått upp 800 gram så nu väger hon 4785 g och är 56 lång. Hon börjar komma ikapp brorsan. Jag fick även bekräftat för mig själv att jag hade gjort rätt beslut angående amningen. Nu följer hon längdkurvan med vikten. När man går på bvc så är det verkligen en avprickning om ens barn är normalt. Längden följer vikten, check, hon fäster blicken, check, fallreflexen finns där, check....

Skapa flashcards