Direktlänk till inlägg 6 januari 2012

En liten uppdatering

Av Linda - 6 januari 2012 19:25

Har ingen dator längre (tillbakalämnad till mitt jobb) så nu blir uppdateringarn få och sällan. Det här får bli en liten uppdatering med många bilder och få ord istället och så hoppas jag kan skriva snart igen.


 

Terminsavslutning på förskolan innebär en liten present till de fantastiska pedagogerna också. Jag och Tristan gjorde lite julgodis och slog in i celofanpapper (världens sämsta, en historia för sig) och fint snöre. Påsarna fick även ett litet kort på sig.

Godiset är skumtomtefudge (från hemmets veckotidning som jag av någon anledning får varje vecka) och polkabräck (från vinterns söta)   

Godiset som blev över hamnade in den här underbara skålen som jag köpt på Nestors i Överstbyn, världens bästa loppis ställe.


 

Det här fina julkortet från mina gamla elever (nuvarande år 5 på Tingvallaskolan i Skene) fick tårarna att börja bränna bakom ögonlocken. Det kändes otroligt fint att få ett julkort av de.


Julafton firade vi med mina föräldrar. Tristan var inte det minsta rädd för tomten, gav han kram och tackade för sina julklappar. Efter att alla julklappar var utdelade sa han God jul till tomten och förklarade för honom att han kunde gå ut nu. Han öppnade några och resterande fick vara en bra stund. Massa massa fina julklappar, han måste ha varit väldigt snäll i år. 


Lillfia växer så det knakar. Innan jul vägde vi henne och då närmade hon sig 5,3 kg och 58 cm. Hon går upp ca 200 g i veckan så nu gissar jag att hon väger nästan 6 kg. 11 januari ska vi på babymassage, det ska bli väldigt mysigt.


Hemma hos mina föräldrar hann Tristan med skoterkörning på grannarnas miniskoter och Jolie fick testa sin julklappsoverall.

   

Nu befinner vi oss i Göteborg hos barnens farfar och fastrar. Vi har firat nyår med andra sidan av släkten och varit här i lite mer än en vecka. Börjar bege oss uppåt på söndag men räknar med några stopp på vägen.


Igår fick Tristan leka med sin kompis Alma som han inte träffat på ett halvår. De var först lite blyga men efter lite mat i magen kom leken igång och de lekte tillsammans i 7 timmar. Sötast var de när de badade (efter ett lerigt besök i lekparken) och låg på mage och pussade varandra. De är för goa de där två ungarna.


   


Nu längtar jag hem till snön (ska visst ha kommit massor) men det har varit skönt att få gå och shoppa på rea och träffat vänner och släkt.

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 23 mars 2013 23:33

Jag och mamma besökte Torneå för några veckor sedan. Av en slump hittade vi en tygaffär som visade sig ha massa garn. Mattrasor i mängder. Vill man ha lite extra jobb och nysta själv kostade det bara 4.90 ?. Jag hittade ett jätte gulligt med små blom...

Av Linda - 7 mars 2013 00:16

Min kära vän Marie gav mig en väska full med underbara garner i härliga färger. Många av de var i ull och multifärgade. Blev förtjust i Big delight 07 från Drops och hittade ett perfekt mönster till det garnet. Men när halsduken väl var klar så kä...

Av Linda - 3 mars 2013 09:57

Av Linda - 3 mars 2013 09:45

Mitt pärlpysslande fortsätter och jag fick igårkväll erfara att det är skillnad på pärlor och pärlor. Skålen vi gjorde igår gav vi till min faster i present. Fyllde den med lite godis och hipps vipps var pärlorna en godisskål. På kvällen när ba...

Av Linda - 2 mars 2013 12:48

Hittade ett inlägg hos 101 nya idéer som handlade om nabbipärlor. Blev så sugen på att testa så fram åkte pyssellådan. Skålen gör man genom att smörja en ugnssäker skål med olja. Därefter lägger man ett lager med pärlor. Oljan gör så att pärlorna...

Skapa flashcards