Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Linda - 15 januari 2012 20:31

Bajsmamman funderade för några veckor sedan på att byta namn på bloggen eftersom vi inte är lika bajsiga längre (läs var) men förra veckan vände allt igen.Under vår semester i Göteborg blev Tristan jätte dålig i magen. Vi var och hälsade på min vän Emma när magen krakelerade totalt. Kan inte komma på att han åt något annorlunda men första tanken var ändå att det var maten som gjorde honom dålig. Vi bytte alla medhavda blöjor och sedan fick vi använda fantasin (eller som gullet säger"jag har bra fantasi hemma") tajts (mina) och dambinda och tillslut Jolies blöja (gillades ej). Som tur var kunde Sebastian hämta oss för Tristans overall var sjöblöt efter plaskande i en "liten" pöl och jag var klädd i enbart shorts.Magen ville inte stanna upp under våra tre dagar i Uppsala så när vi kom hem till Kalix på onsdagen ringde jag Sjukvårdsupplysningen. Sköterskan ville rådfråga läkaren och ringde upp lite senare med en bokad tid på torsdagen.Läkaren klämde och kände på magen, lyssnade på tarmarna och kollade i öron, mun och ögon. Ingenting avvikande kunde hon hitta så hon ville ta några blodprover för att utesluta bl.a gluten. Hon sa att magen kan bli så här på grund av annat tex urunvägsinfektion och då fick jag berätta att vi sökt för det i Göteborg (dagen innan han blev dålig i magen) men fått negativt prov och svaret förträngning (han har haft ont i snoppen några veckor). Hon ville så klart undersöka honom själv och ta ett nytt urinprov.Skruttungen var så duktig både vid undersökningen och blodproverna (sa inte ett knyst) att sköterskan trodde att jag mutat honom.Nu väntar vi på svar och jag hoppas verkligen att de i Göteborg hade fel och att allt detta beror på en urunvägsinfektion.Inte nog med att Tristans mage är urkass och vi knappt får i honom nåt annat än yoghurt så är Jolies mage åt helt annat håll. Hon är jätte hård, precis som Tristan var i samma ålder, men inget funkar. Lactulos blir hon Peugeot av och får magknip, matolja och messmör kräks hon upp och det ger inget snabbt resultat. Vet inte vad jag ska prova nu, hon är ju lite för liten för katrinplommon och päron som annars funkar bra på sonen.Vi är en riktig bajsfamilj vi

Ovido - Quiz & Flashcards