Alla inlägg den 8 september 2012

Av Linda - 8 september 2012 23:26

Gå och lägga sig kl nio, kan man göra det?
Nej det verkar väl lite väl tidigt. Då finns bara ett sätt att hålla sig vaken. Fram med virkväskan.

Jerseygarn och virknål nr 9 är ett garanterat färdigt projekt på en kort tid. Färdiga projekt är vad jag gillar nu.

Gjorde om mönstret lite från förra gången. Så här virkade jag.
2 lm
5 fm i första lm
Öka i varannan fm
Öka i var tredje fm
Öka i var fjärde fm
Fm i bakre mb
Fm runt hela (3 varv)
En fm, *2 lm, fm, fm*

När korgen var färdig fick jag för mig att jag skulle brodera Jolie på den. Borde vid det här laget veta att brodera inte är min starka sida. Desutom är det så jobbigt att sy i jersygarn att det inte bara "killar i plutten", det kryper myror i hela kroppen.

Min nappkorg är nu klar och jag hoppas Jolie kommer uppskatta att hitta sina nappar lite lättare i sängen på natten.

Ovido - Quiz & Flashcards