Alla inlägg den 23 september 2012

Av Linda - 23 september 2012 22:37

Jag och Tristan var på hans första "riktiga" biofilm idag. Ja jag måste ju säga riktiga för barnvagnsbio räknas väl knappast som bio för honom.

Vi var och såg "Liten skär och alla små brokiga". En underbar liten film. Jag skrattade mig igenom den och den unge herrn som satt bredvid hade ett stort leende många gånger. Mest tyckte han att det var spännande.

Filmen hade en stor portion med humor och många budskap. Dela med dig, alla behöver inte älska samma saker, vi är rädda för olika saker, färger kan bli nya om man blandar de...
Gå och se den!

Trodde att Tristan skulle tycka att den kanske var tråkig. Han är van att se andra filmer där det händer mer men han ville absolut gå på bio igen.

Gårdagen innehöll ju ett teaterbesök, Longkalsong - maten är klar.
En riktigt rolig teater där de bjöd in barnen att vara med och göra rörelser och sjunga. Jag är ett stort fan av sådant där man inte måste hyssja barnen. Tyvärr var det en del mindre barn som började springa omkring och de sista 5-10 min blev Tristan mer nyfiken på de. Men han satt ner som den kulturelle sonen han är.

6 oktober blir det mer teater, Pompe här i Boden. Ska bli kul.

Ovido - Quiz & Flashcards