Alla inlägg den 22 november 2012

Av Linda - 22 november 2012 17:50

Idag har jag bakat kolakakor med pepparkakskrydda och en variant med saffran. Kändes nästan som att jag var tillbaka på jobbet på Ängskolan. Vet inte hur många gånger eleverna har bakat kolakakor.

Riktigt smarriga och doften av jul gjorde att julskivan åkte på.

Pepparkakskolakakorna hittade jag i nyaste numret av Mama.
Receptet på saffransnittar kom via mms av min Mama.

Favoriten är de med saffran, farligt goda

Av Linda - 22 november 2012 10:18

Blev något fel med uppladdningen i förra inlägget. Gör ett nytt försök.

Av Linda - 22 november 2012 10:15

Visade i tidigare inlägg några närbilder på ett litet projekt.
Nu har lilla bebis kommit och jag kan nu visa vad jag har gjort.
Mössorna är skickade och som tur var passade de. Tyckte den vita såg superliten ut men nyföddas huvuden är inte så stora. Tänk att man glömmer så mycket på 1 år.

Filten har fått en liten paus pga garnproblem men ska förhoppningsvis bli klar snart.

Mönster till stjärnmössan har jag hämtat frön min nya favorit blogg
http://mestvirkat.blogspot.se/?m=1

Mönstret till filten hittar ni här
http://attic24.typepad.com/weblog/neat-ripple-pattern.html

Och ugglemössan, ja den hittar ni hos Kungen och majkis. Se tidigare inlägg för länk.

Ovido - Quiz & Flashcards