Direktlänk till inlägg 28 november 2012

En plan

Av Linda - 28 november 2012 10:20

Har oftast en plan, ett upplägg på mina kvällar. Projekt jag vill hinna med och hur mycket jag ska hinna innan kl 24. Planen är alltid/oftast att plocka ihop och gå och sova efter House (inte så ofta det blir så).

Nu innan jul känns det som att jag har 150 saker jag ska göra klart. Inte kanske måste men gärna vill. Så igår var planen upplagd i minsta minut.
1. Virka klart en beställning som idag skickas till Surahammar
2. Virka skidglasögonmössa till kl 23
3. Virka klart granen till adventskalendern (bra om något paket är klart på lördag, har hört att det visst är 1 dec då)

Punkt 1 och 2 gick jätte bra. Fram med granen och då...ja men gissa vem som vaknade. Bad timing fröken. Fick henne att somna om, fortsatte på min gran. Hann in på grenbasen när dörren helt plötsligt slängs upp och utspringande kommer en vaken tjej.
Kollade på klockan och insåg att det kanske ändå är dags att gå och sova, fastän klockan inte var tolv.

Plockade ihop, släckte, borstade tänderna och la mig med Jolie i hennes säng. Några timmar senare vaknar jag av att det värker i kroppen och storebror kommer nedkrypandes från sin säng. Han ville också sova med lillasyster.

Tog inte lång stund innan Jolie låg och fäktades med armarna, Tristan blev less och la sig i sin säng igen.

Tio i 8 vaknade jag av att Tristan kom ner igen. Dags för uppstigning. Där låg jag med kläderna på i Jolies säng och stel i hela kroppen.

Planen blir inte alltid som man tänkt sig. Att sova med barnen i deras säng är i alla fall ingen bra plan.


Har inte visat den senaste reflexmössan. Min mamma är ute och promenerar med hunden i kolsvart mörker. Den här mössan har hon fått och jag hoppas hon drar på sig den, även om mössa inte är hennes grej.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 23 mars 2013 23:33

Jag och mamma besökte Torneå för några veckor sedan. Av en slump hittade vi en tygaffär som visade sig ha massa garn. Mattrasor i mängder. Vill man ha lite extra jobb och nysta själv kostade det bara 4.90 ?. Jag hittade ett jätte gulligt med små blom...

Av Linda - 7 mars 2013 00:16

Min kära vän Marie gav mig en väska full med underbara garner i härliga färger. Många av de var i ull och multifärgade. Blev förtjust i Big delight 07 från Drops och hittade ett perfekt mönster till det garnet. Men när halsduken väl var klar så kä...

Av Linda - 3 mars 2013 09:57

Av Linda - 3 mars 2013 09:45

Mitt pärlpysslande fortsätter och jag fick igårkväll erfara att det är skillnad på pärlor och pärlor. Skålen vi gjorde igår gav vi till min faster i present. Fyllde den med lite godis och hipps vipps var pärlorna en godisskål. På kvällen när ba...

Av Linda - 2 mars 2013 12:48

Hittade ett inlägg hos 101 nya idéer som handlade om nabbipärlor. Blev så sugen på att testa så fram åkte pyssellådan. Skålen gör man genom att smörja en ugnssäker skål med olja. Därefter lägger man ett lager med pärlor. Oljan gör så att pärlorna...

Skapa flashcards