Direktlänk till inlägg 9 december 2012

Hkk i mitt kök

Av Linda - 9 december 2012 00:58

Den här månaden har ord exploderat ur Tristans mun. Han säger saker jag inte trodde han kunde och jag ser honom utvecklas varje dag.

Det är underbart att få vara nära och se vilka framsteg de gör. Vill inte missa en enda dag.

Barnen har börjat vara med när jag lagar middag. Började med att jag ropade på Tristan och undrade om han kunde hjälpa mig. Enbart för att jag skulle slippa springa in i vardagsrummet varannan minut och säga åt busungarna som hoppade i soffan.

Nu kommer han själv med stolen och vill vara med. Han suger in allt jag säger och lär sig snabbt.

När vi lagade maten idag så ringde jag Sebastian samtidigt, T ville prata med honom och säger då i telefonen.
"Pappa jag gillar abikado" Där hängde nog inte S med så Tristan blir lite tyst och säger sedan "avokado".
Den lilla tystnaden var tydligen hans tankeverksamhet, vad var det nu det hette.

Sen berättade han att vi lagade mat och att han hjälpte till. Att vattnet inte kokade ännu för att det kom bara små bubblor. Det kokar när det kommer stora bubblor. Smöret smälter och när det har smält då steker man i det.

Nu håller jag tummarna att ben, armar, hormoner och kropp växer i jämn och lugn takt under 13-15 års åldern. Om inte är väl risken stor att han hinner glömma det här med koka, sjuda och steka. B till mitt hjärta på första ordkunskapsförhöret.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 23 mars 2013 23:33

Jag och mamma besökte Torneå för några veckor sedan. Av en slump hittade vi en tygaffär som visade sig ha massa garn. Mattrasor i mängder. Vill man ha lite extra jobb och nysta själv kostade det bara 4.90 ?. Jag hittade ett jätte gulligt med små blom...

Av Linda - 7 mars 2013 00:16

Min kära vän Marie gav mig en väska full med underbara garner i härliga färger. Många av de var i ull och multifärgade. Blev förtjust i Big delight 07 från Drops och hittade ett perfekt mönster till det garnet. Men när halsduken väl var klar så kä...

Av Linda - 3 mars 2013 09:57

Av Linda - 3 mars 2013 09:45

Mitt pärlpysslande fortsätter och jag fick igårkväll erfara att det är skillnad på pärlor och pärlor. Skålen vi gjorde igår gav vi till min faster i present. Fyllde den med lite godis och hipps vipps var pärlorna en godisskål. På kvällen när ba...

Av Linda - 2 mars 2013 12:48

Hittade ett inlägg hos 101 nya idéer som handlade om nabbipärlor. Blev så sugen på att testa så fram åkte pyssellådan. Skålen gör man genom att smörja en ugnssäker skål med olja. Därefter lägger man ett lager med pärlor. Oljan gör så att pärlorna...

Ovido - Quiz & Flashcards