Alla inlägg den 11 december 2012

Av Linda - 11 december 2012 00:16

Fastän vi har abdikerat till min brors lägenhet i väntan på nya tapeter så måste tomteverkstan jobba.

Jag tog med mig min virkväska, som den underbara www.karleksfro.se har sytt, och tänkte att nåt finns det säkert att jobba med.
Bestämde mig för att virka en randig pumla (julgranskula) av alla färger som fanns i väskan.

En härligt randig pumla blev det men nästa gång ska jag nog göra en väääldigt färgglad. Tyckte den blev lite murrig. Var lite knepigt att få till den runda formen eftersom jag inte hade så mycket vadd med mig.
Valde silvertråd (candy) som hänge för att få lite lyxkänsla.

Mönstret var ursprungligen ett Erica Laurell mönster men det stämde inte så bra med mina garner. Så efter 4 varv rev jag upp och gjorde på fri hand. Det gick ju det med.

Tyvärr går det inte att fånga så bra i mörkret men den passar extremt bra till min brors gardiner. Kanske får virka en till honom och smyga upp den i fönstret när han inte ser.

Ovido - Quiz & Flashcards