Alla inlägg under januari 2013

Av Linda - 27 januari 2013 22:42

Ja inte Långstrump då och inte heller de som sitter i träd.

Många blir det när jag väl sätter igång och ibland funderar jag vad jag ska ha de till. Kan man få för många?

Flertalet passar varken mig eller mina barn men vad gör väl det, det är ju så roligt.

Min senaste är en ribbvirkad med tofs och stjärna. Mönster och inspiration hittade jag självklart hos
kungenomajkis.blogspot.com

Att fota en mössa på sitt eget huvud var inte allt för lätt. Inte heller att få en svart mössa att se ribbad ut och inte bara svart.

Av Linda - 22 januari 2013 17:10

Äntligen friskluft! 2 dagar på en vecka är alldeles för lite uteaktivitet.
Nu håller vi tummarna hårt att den här magsjukan är borta imorgon och att vi kan återgå till "normala" dagar.

Förra gången vi var ute testade Tristam skridskorna. Idag körde vi ett skidpass. Det går bättre och bättre för varje gång och helst av allt vill han åka i en backe.
Kanske slalom nästa för lilleman.

Köpte en Gneis overall på tradera och vad himla smidig den verkar. Ska nog överväga att lämna Reima på hyllan nästa år och köpa Gneis istället. Enda negativa efter en dags användning är beslutet. Jag gillar resår längst ner så den sitter bättre på skon och inte åker upp så lätt.

Av Linda - 20 januari 2013 17:16

Här hemma är vi inne på 5:e sjukdagen och jag klättrar snart på väggarna.

Idag lyckades vi frammana lite kreativitet. Tristan har målat med tygfärg på en tröja, vi har målat på tyg som ska bli sommargardiner och jag har sytt nya gardiner till deras rum.

Sedan tog orken slut och lusten dog. Hoppas den smyger sig på ikväll för jag är sugen på att virka.

Av Linda - 10 januari 2013 00:36

Efter en jul och nyår utan varken lust eller ork att virka är jag nu back on track.

En mössa i ice yarn, techno cotton och med det roliga mönstret snäckskalsmönster till Jolie. Plus en början på en bebis variant blev det ikväll. På youtube finns en riktigt bra beskrivning på snäckskalsmönster. Sök på "how to crochet a shell scarf", väldigt pedagogisk och lätt att följa.

Nu kliar det i virkfingrarna. Är väldigt sugen på en spiralvirkad mössa och en flätvirkad mössa. Mönstrena är på engelska så vi får se när jag vågar mig på de.

Av Linda - 1 januari 2013 19:23

Nu tar vi nya tag. Nytt jobb och ny (eller nya) förskolor inleder året.

Vi sitter i bilen på väg norrut.
Året inledde dock jag och barnen med lek i lekparken på Orust. Strålande sol och +6 grader kändes märkligt så här första dagen på året.

Ovido - Quiz & Flashcards