Direktlänk till inlägg 20 maj 2010

Torråska och sommarregn

Av Linda - 20 maj 2010 20:31

Har denna vecka börjat med skogspromenader på morgonen (hoppas det håller i sig). Det är svettigt, tungt och helt underbart. Doften av sommar i skogen letar sig in i näsan, det är få människor ute och det är tyst. Älskar tystnaden som blir i en skog, träden som skyddar mot yttre ljud och bara några buskar som rör sig. Eller kanske en joggare som springer förbi.


      

Bild från google.se

 

Idag när jag gick där i skogen slog det mig verkligen vilka vanemänniskor vi är. Att ta promenad vid samma tid alla dagar gör att man möter samma människor, kanske på lite olika ställen men under samma promenad. Kommer ihåg när jag pluggade på universitetet, då cyklade jag till skolan genom en park och i den parken mötte jag alltid samma människor vid samma tid. Någon ute med en hund, någon på morgonjogg och någon som cyklade på väg till sitt jobb. Nu är jag där igen. Och jag gillar det. Tycker om känslan av att alltid möta samma människor, att fundera på var de är på väg och varför de väljer att gå där vid den tiden.


De här dagarna har jag mött en farbror som verkar ha lite jobbigt att gå men som tar en lång promenad och vissa partier har rätt tuffa backar. Han verkar envis och beslutsam. Även en tjej med en grand danois går samma promenad och hennes hund är så underbart fin. Den ser så go ut när den är så där stor, en sån man bara vill krama om. Hon kallar in honom när vi går förbi, respektfullt.



    

Inhandlat lite nya sommarkläder idag.

 Den gröna hatten var ett riktigt fynd, gillar den skarpt.



 
 
Linnéa

Linnéa

20 maj 2010 20:53

Hejsan, jag håller på att genomföra en undersökning i psykologi, hur vida man blir påverkad som individ av ens plats i syskonskaran eller som ensambarn och undrar om du skulle kunna ge mig en minut till att svara på dessa frågor?

Kön?


Hur många syskon har du?

Vart i syskonskaran är du? *
Ensambarn ( Om det är över 7 år till ditt närmsta syskon räknas du som ensambarn)
Storasyskon
Mellansyskon
Lillasyskon

Vilket påstående tycker du passar bäst in på dig?
•Trivs ensam, hjälper gärna andra, ansvarstagande, är duktig på att kommunicera, nogran

•Äventyrare, rebellisk, har en lätt inställning till livet, slarvig, tävlingsinriktad, humoristisk

•Duktig på att medla, anpassningsbar, relationsbenägna, drömmande, bekräftelsesökande/tillbakadragen

•Ansvarstagande, ambitiös, duktig i skolan, har höga förväntningar på sig själv, trivs i ledarrollen

Har du ett förhållande?
Nej
Ja. Med ett äldstabarn
Ja. Med ett mellanbarn
Ja. Med ett yngstabarn
Ja. Med ett ensambarn

Tack för att du tog dig tid att svara, svara gärna i min blogg! :)

http://rubin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 23 mars 2013 23:33

Jag och mamma besökte Torneå för några veckor sedan. Av en slump hittade vi en tygaffär som visade sig ha massa garn. Mattrasor i mängder. Vill man ha lite extra jobb och nysta själv kostade det bara 4.90 ?. Jag hittade ett jätte gulligt med små blom...

Av Linda - 7 mars 2013 00:16

Min kära vän Marie gav mig en väska full med underbara garner i härliga färger. Många av de var i ull och multifärgade. Blev förtjust i Big delight 07 från Drops och hittade ett perfekt mönster till det garnet. Men när halsduken väl var klar så kä...

Av Linda - 3 mars 2013 09:57

Av Linda - 3 mars 2013 09:45

Mitt pärlpysslande fortsätter och jag fick igårkväll erfara att det är skillnad på pärlor och pärlor. Skålen vi gjorde igår gav vi till min faster i present. Fyllde den med lite godis och hipps vipps var pärlorna en godisskål. På kvällen när ba...

Av Linda - 2 mars 2013 12:48

Hittade ett inlägg hos 101 nya idéer som handlade om nabbipärlor. Blev så sugen på att testa så fram åkte pyssellådan. Skålen gör man genom att smörja en ugnssäker skål med olja. Därefter lägger man ett lager med pärlor. Oljan gör så att pärlorna...

Ovido - Quiz & Flashcards